Уважението гради връзката между служителите и компанията

Manager News

Всеки пети служител на "Лидл България" е получил възможност за обучение, квалификация и кариерно израстване, споделя Катерина Шопова, прокурист и директор "Човешки ресурси" в компанията

- Госпожо Шопова, кои са онези най-важни предимства, които правят "Лидл България" различен и предпочитан работодател?

- Ако трябва да обобщим с няколко думи, това е съзнателната и искрена грижа за хората. Тук попадат много подкатегории като отлично възнаграждение, сигурност, коректност и развитие, които изпълват с живот философията на компанията. Най-голямо потвърждение за стойността на вече постигнатото ни дава обратната връзка от служителите - през последните шест месеца проведохме няколко вътрешни проучвания за ангажираността и мнението на колегите в организацията. Получените резултати силно ни окуражават, че работим в правилната посока.

- Миналата година компанията спечели титлата "Най-добър работодател в България". Как ще я защитавате през следващите години?

- Това е прекрасна награда, но и огромна отговорност за компанията. Когато летвата е поставена толкова високо, усилията трябва да са двойно по-големи, за да се запази и подобри достигнатото ниво, и ние напълно го съзнаваме. Поставяме фокус върху подобренията, усъвършенстването на съществуващите политики за управление на хора и въвеждането на нови такива на база искрената обратна връзка от нашите служители. Ще споделя само няколко от приоритетите ни за следващата година: разработване на фокусирани програми, подпомагащи нашите мениджъри да бъдат вдъхновяващи и силни лидери за своите екипи; въвеждане на гъвкави форми на работно време там, където бизнес моделът позволява; акцент върху здравния мениджмънт и респективно баланса между работа и личен живот; осигуряване на топ заплащане за труда на нашите служители в знак на оценка и благодарност за тяхната отдаденост и лоялност.

- Кое е най-важното, за да бъдат служителите мотивирани и ангажирани с ценностите на компанията, в която работят? И как конкретно се случва това в "Лидл България"?

- На първо място това е честното и коректно отношение - дадените обещания винаги се спазват от компанията. Има постоянна и открита комуникация към хората. Уважението и признанието за техния принос е другият неделим елемент, който кара хората да се чувстват свързани с организацията, за която работят. Ясните работни процеси в "Лидл" също са от съществено значение за ангажираността. "Лидл" постига изключителни резултати в това отношение - към момента всеки пети служител е получил възможност за професионално развитие в компанията, но много по-важно е, че обучението и квалификацията на всеки един от нас е неизменна част от професионалния път на служителя.

- Какви са целите и предизвикателствата пред ресор "Персонал" през следващите години?

- За нас ще продължи да бъде важно набирането на нови, но и подходящи за индустрията кандидати, тъй като компанията не спира да се разраства в условията на лимитиран трудов пазар и висока конкуренция. Работата с новите поколения също остава сериозна тема за нас, имайки предвид започналото дуално обучение в "Лидл" и популярната практикантска програма за ученици, която предлагаме вече шеста година. Огромен приоритет е и модернизацията на дигиталните системи - без ефективна и модерна инфраструктура много процеси не биха могли да имат добавена стойност за хората. Но винаги най-важната тема ще бъде как да ангажираме и задържаме своите служители, които правят възможен всеки ден невероятния успех на "Лидл България" и така изпълват на 100% слогана ни "Успехът си ти!".

Ира Павлова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ