нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

В ЕBAG показваме, че онлайн пазаруването е сигурно и качествено

Сия Грозданова, търговски директор в ЕBAG. Започва професионалната си кариера през 1999 г. в голяма търговска верига, където трупа опит като търговец на различни стокови и основни категории продукти. До 2016 година управлява различни търговски проекти, а от 2015 г. е част от проекта EBAG и разработването на онлайн търговията в България като цяло. От 2018 г. поема официално поста Търговски директор в EBAG. Снимка: Личен архив

Чистата и здравословна храна е бъдещето, държим клиентите ни да получат най-доброто, казва Сия Грозданова, търговски директор в ЕBAG.

- Пазарът на храни е силно конкурентен, а клиентът става все по-взискателен. Какви са потребителските нагласи, на които трябва да отговори един търговец, за да е в крак с тенденциите, госпожо Грозданова?

- Чистата и здравословна храна за нас е бъдещето. Когато започнахме да оперираме самостоятелно, стартирахме с асортимента, който имахме във „Фантастико“. Тогава смятахме, че това са продуктите, които се търсят. Но се оказа, че не е така. Вкарахме много различни продукти, за да можем да разберем какво търси клиентът. Концепцията ни е да предлагаме чисти и здравословни продукти. Нехранителните стоки ги поддържаме, но те не са водещи за нас. Клиентите ни са насочени основно към свежите храни. 

Проверките за качество са ежедневни. Снимка: EBAG

- В България онлайн пазаруването беше по-слабо в сравнение с общите тенденции в Европа и света. Извънредното положение заради COVID-19 обаче доста промени ситуацията. Какъв е профилът на клиентите, които пазаруват онлайн в EBAG?

- Жените са 60 на сто от клиентите ни. Предимно са семейни с деца, защото онлайн пазаруването е голямо удобство за тях  - EBAG изпълнява доставките само за 3 часа – докато се направи поръчката и доставчиците вече звънят на вратата. Имаме и доста чужденци, както и българи, които живеят в чужбина и пазаруват от там за близките си тук – деца и родители, съобразявайки се с техния вкус. Те поръчват предимно чисти продукти. Най-големият процент потребители са между 30 и 35 г., 25% са във възрастовата категория 35-45 години, 15 на сто са над 45 г.

- Как очаквате да се развива онлайн търговията?

- Основното, за което се борим, е доверието на потребителите в онлайн пазаруването. Защото българите обичат да отидат на пазара или в магазина, да си изберат плодовете и зеленчуците, въпреки че в ситуацията на пандемия това не е много препоръчително - през един магазин или „Плод и зеленчук“ минават много хора, които пипат стоката. Но българинът така  е свикнал. Затова искаме той да е сигурен, че когато пазарува онлайн с EBAG, ще получи наистина най-доброто.
Приоритетът ни е българите да се научат, че онлайн пазаруването е сигурно и е качествено. 

- Кое е това, което клиентите могат да намерят само в ЕBAG?

- Това, на което държим най-много в EBAG, е да предлагаме предимно чисти, фермерски продукти, които не могат да се намерят на едно място. Защото ако човек иска да си купи риба, месо и зеленчуци от фермата, трябва да да обиколи няколко пазара и магазина. Ние се стараем да поддържаме такъв асортимент непрекъснато. Месата, които предлагаме в EBAG, са много разнообразни, цените може да са малко по-високи,  но пък качеството е гарантирано. Редовните ни клиенти знаят, че ще получат най-доброто. Работим с петнайсетина фирми за доставката на плодове и зеленчуци – и ферми, и конвенционални. Голяма част от тях правят ежедневни доставки, за да бъде стоката винаги свежа. При получаването й наши служители пресортират и оглеждат всеки продукт – да не е наранен,  да е перфектен. Правят се проверки за наличност на нитрати – ако не са в допустимите граници,  стоката не се приема. В сайта ни има обявен срок на годност за всеки продукт, който е много къс, за да са спокойни хората за това, което купуват при седмичен пазар. Стараем се по всякакъв начин да направим така, че клиентът да е доволен и от услугата, и от продуктите. 

Свежите зеленчуци и плодове са сред най-търсените стоки в онлайн платформата. Снимка: EBAG

- Има ли ръст в търсенето на фермерски продукти?

- Ръстът в продажбите е доста сериозен - 3-4 пъти се увеличи търсенето на фермерски продукти в сравнение с миналата година и първите месеци на 2020 г. Предлагаме ги от миналата година, но те не бяха изведени в отделна категория. Когато разширихме достатъчно асортимента, ги отделихме, за да е по-лесно на клиента да се ориентира. 

- От самите фермерски продукти кои са най-предпочитани?

- При нас са водещи категории са плодовете и зеленчуците. Месата и млечните продукти също са много търсени при фермерските продукти.

- Има ли интерес към ръчно правените занаятчийски продукти, които също предлагате в EBAG?

- От ръчно правените продукти предлагаме малък асортимент и причината е, че много от производителите не са регистрирани като фирми, а по Наредба 26, която не им позволява да работят с търговци като нас. Искрено се надявам тази година да има промени и да работим повече с тези стоки, защото има голям интерес. 

- Какви са плановете за развитието на EBAG?

- Правим доставки в Перник, започнахме малко след като се стабилизира ситуацията с коронавируса. Обслужваме Перник, Драгичево, Старци, Кладница, Нови Искър, Костинброд. В момента разширяваме склада, наехме допълнителна площ в София, за да можем да направим още рампи, където да товарят нашите доставчици. Новата ни цел е Пловдив и селищата в радиус от 150 км. Плановете ни са от началото на октомври да стартираме доставките до Пловдив, което е една доста сериозна крачка. Складовата база, която имаме в София, може да обслужва до 4000 поръчки дневно. Планираме през 2022 година да отворим складова база и във Варна, с която да обслужваме Черноморието.

Автор: Даниела Денева

още от Бизнес