Verizon продава своя медиен бизнес, включително Yahoo и AOL

Verizon продава своя медиен бизнес, включително Yahoo и AOL

Verizon продава своя медиен бизнес, включително Yahoo и AOL

Американският телекомуникационен конгломерат Verizon обяви, че ще продаде своя медиен бизнес, който включва Yahoo и AOL, на фонда Apollo Global Management за 5 милиарда долара (около 4,2 млрд. евро), предава eleconimista.es.

Компанията ще запази 10% дял от Verizon Media, който ще продължи да се ръководи от сегашния й изпълнителен директор Гуру Гоурапан, и ще бъде преименувана просто на Yahoo. Очакванията са сделката да приключи през втората половина на 2021 година, пише cincodias.elpais.com. 

До 2018 г. Verizon Media беше известна като Oath, което от своя страна беше резултат от сливането на дигиталните групи Yahoo и AOL, придобити съответно от Verizon през 2015 г. за 4,4 млрд. и през 2017 г. за 4,5 млрд. 

Портфолиото на Verizon Media включва и онлайн марки като TechCrunch, Engadget, Makers, Ryot и Flurry, според уебсайта му, а дивизията отчита приходи от 1,9 млрд. долара през първото тримесечие на 2021 г., което е 12% повече в сравнение със същия период на предходната година. Конгломератът възнамеряваше да превърне дивизията в медиен гигант, за да се справи с нарастващото доминиране на Google и Facebook в дигиталната реклама, но в крайна сметка понижи Oath поради силната конкуренция. 

В момента американската телекомуникационна компания иска да се съсредоточи върху бизнеса си с безжични услуги и особено върху изграждането на многомилионна мрежа за усъвършенствани 5G услуги. В изявление Verizon заяви, че продажбата ще позволи на компанията "да се стреми агресивно към области на растеж" и че "облагодетелства своите служители, рекламодатели, издателски партньори и близо 900 милиона активни потребители месечно по света". През март компанията се съгласи да плати близо 53 милиарда долара в търг за честоти, за да разшири своята 5G инфраструктура.

"Verizon Media свърши невероятна работа, като преобърна бизнеса през последните две години и половина, а потенциалът за растеж е огромен. Следващата итерация изисква пълни инвестиции и адекватни ресурси", каза главният изпълнителен директор на Verizon Ханс Вестберг. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ