Vivacom с близо 900 млн. лв. приход през 2017 г.

Vivacom с близо 900 млн. лв. приход през 2017 г.

Vivacom с близо 900 млн. лв. приход през 2017 г.

Общите приходи на Vivacom през 2017 г. са възлезли на 890 млн. лв., което е с 1,6% повече спрямо 2016 г. Ръстът на оперативната печалба (печалбата преди данъци) се е увеличил с 2,75 на годишна база, до 319 млн. лв.

Компанията продължава да увеличава пазарния дял по приходи от мобилни услуги, като в края на 2017 г. постига 29% дял. Към края на 2017 г. общият брой на клиенти на мобилни услуги е 3 085 000, като се отчита ръст на дела на клиентската база на абонаментен договор - 89% спрямо 87% в края на 2016 г.

За година абонатите на Vivacom са се увеличили с 147 хил.

Делът на приходите от мобилен интернет в общите приходи от мобилни услуги продължава да се увеличава, като за четвърто тримесечие на 2017 г. достига 37% спрямо 33% за същия период на 2016 г. Принос за този ръст има и постигнатото от компанията 99% покритие на населението и 90,77% на територията на страната с 4G технологията, която позволява високоскоростна интернет връзка в мобилна мрежа.

За сравнение, в края на 2016 година отчетеното от компанията покритие беше 87% от населението и 48,64% на територията.

В края на 2017 г. доставката на фиксиран интернет от Vivacom достига 480 000 абонати спрямо 437 000 за 2016 г. 54% от всички потребители на фиксиран интернет от Vivacom използват оптичната мрежа на телекома, осигуряваща скорости до 900 Mbps. В края на 2017 г. броят на покрити с оптична мрежа домакинства достига близо 1 130 000. През изминалата 2017 година телекомът включи в покритието на оптичната мрежа 4 нови града – Дупница, Перник, Търговище и Велико Търново. Допълнително, повече от 40 населени места или близо 57 000 домакинства имат достъп до Fiber Net чрез оптична мрежа, изградена във FTTc топология.

Vivacom държи 61% пазарен дял на интерактивна телевизия (IPTV). Зрителите с платена  TV услуга от телекома са се увеличили от 410 000 през 2016 до 447 000 в края на 2017 г. Паралелно с отчетената положителна тенденция, телекомът реализира и по-висок дял на зрителите, ползващи интерактивна телевизия - 46% в сравнение с 42% в края на 2016 г.

В инвестиционната си политика през 2017 г. Vivacom запазва фокуса си върху инфраструктурата, инвестирайки в разширяване на покритието и подобряване на капацитета, устойчивостта и дългосрочната ефективност както на мобилната, така и на фиксираната мрежа. Общата стойност на инвестициите на компанията през 2017 г. е 181 милиона лева, като от тях 73% са вложени в развитие и поддържане на мрежовата инфраструктура на телекома.

Фокус на компанията и през следващата година ще бъде развитието на инфраструктурата й в съответствие с бързо навлизащите нови технологии и приложения, както и високото качество на предоставяната услуга. Оптичната мрежа на Vivacom също остава приоритет за телекома с разширяване на покритието й с нови десетки хиляди домакинства.

Целият доклад на Vivacom може да разгледате ТУК.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ