Защо безплатната доставка е по-примамлива от разпродажбите в сезона на празничните покупки?

Защо безплатната доставка е по-примамлива от разпродажбите в сезона на празничните покупки?

Защо безплатната доставка е по-примамлива от разпродажбите в сезона на празничните покупки?

Гигантът в онлайн търговията Amazon обяви по-рано тази седмица, че ще започне да предлага безплатна доставка без изискване за минимална сума, похарчена от клиента, за всички потребители в САЩ през сезона на празниците, информира Маркетуоч. По-рано безплатна доставка получаваха само абонатите на програмата на Prime, които плащат такса от 119 долара годишно. Няколко дни по-рано веригата магазини Target също започна програма за безплатни доставки в празничния сезон.

Компанията за маркетингови проучвания Consumer Intelligence Research Partners миналата година публикува доклад, според който над 100-те милиони клиенти на Amazon Prime, базирани в САЩ, са похарчили 1300 д. годишно за покупки на сайта, което е близо два пъти над 700-те долара годишно, харчени от потребители, които не са абонати на услугата. Това може би се дължи на факта, че те могат да си позволят да плащат членската такса от 119 долара, но също така вероятно им харесва да пазаруват, знаейки, че не трябва да плащат за доставката.

Безплатната доставка е голям стимул за щастливите онлайн клиенти. Девет от всеки десет души посочват, че безплатните доставки са причина "номер едно" да пазаруват по-често в интернет, според доклада "Бъдещето на търговията на дребно" на пи ар агенция Walker Sands. Близо половината посочват също, че според тях доставките в същия ден са причина за засилено онлайн пазаруване.

Резултатите от друго изследване, на маркетинговата компания Retention Science, сочат, че хората наистина избират безплатната доставка пред отстъпката в цената, предаде БТА. Те вероятно възприемат това като по-примамлива оферта, която прави онлайн пазаруването им още по-гладко, също като покупките "на един клик разстояние".

Разбира се, процесът може да е двупосочен. Хора, които възнамеряват да похарчат само няколко долара, могат да се изкушат да купят повече неща, за да стигнат минималния праг за безплатна доставка. Без изисквана минимална стойност тези купувачи няма да трябва да плащат допълнително за доставка на стоките.

Том Капорасо, главен изпълнителен директор на компанията Clarus Commerce, която работи с компании по премиум програми за лоялни клиенти, обобщава силата на безплатните доставки като нещо, "което комбинира силата на задоволяването на един универсален стремеж (да получиш нещо за нищо) със силата на задоволството от универсалното изискване (безплатни доставки)".

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ