Баланс - ключовата дума за щастието на работното място

Баланс - ключовата дума за щастието на работното място

Баланс - ключовата дума за щастието на работното място

Баланс е ключовата дума, която определя и ще определя щастието на работното място, категорични бяха участниците във втория панел на организирания от списание „Мениджър“ днес Трети обществен разговор „Щастието на нацията“.

Пандемията промени отношенията между служители и работодатели като особено в по-големите компании дори доведе до обособяване на нов тип общности  - вътрешно-фирмени общности, сподели Кристина Иванова, директор на TELUS International Bulgaria и вицепрезидент операции за България и Турция.

Очакванията на служителите стават все по-високи към компаниите работодатели и това е тенденция, започнала още преди ковид-пандемията, отбеляза тя. Всяка година правим анонимно проучване на очакванията на нашите служители към корпоративните програми за благоденствие на работното място и така адресираме нашите политики към тях. 3500 души работят за Телъс България и за нас от съществено значение беше да запазим не само здравето и живота им, но и работните им места, защото очакванията, които излязоха на преден план в проучването ни през пандемичната годинах бяха именно за стабилност и сигурност. Гордеем се, че не нямаме нито едно съкратено работно място в този тежък период, посочи още Кристина Иванова. Компанията обръща голямо внимание на психичното и емоционално здраве на служителите си като поддържа редица специализирани програми и тренинги в тази област. В периода на дистанционна работа са били осигурени дори различни видове тренировки.

 Корпоративната култура започна да се променя още преди пандемията, която пък катализира страшно много процеси, адресирани като далечна цел преди това, заяви Катя Димитрова, съосновател и управляващ партньор на комуникационната група Интерпартнерс. Според нея, най-позитивната задействана промяна е поставянето на човека в центъра на процесите и засилването на диалогичността между служителите и работодателите. Катя Димитрова също споделя мнението, че ключовата дума в отношенията работодатели-служители е баланс. Вече не говорим за новото нормално, а за новия баланс. Идва краят на времето, в което измерваме свършената работа в количество часове и работни дни. Когато служителите са достатъчно мотивирани и щастливи на работното място, строго закованото работно време не е от значение за продуктивността им, посочи и тя и сподели отчетлива тенденция - новото поколение служители – това на милениалите е ясно изявен носители на тази нова култура за спазването на баланс и не се притеснява да говори за това и да го изисква.

Повече от всякога служителите в компанията имат нужда да им бъде засвидетелствана грижа, каза и Полина Господинова-Георгиева, изпълнителен директор на Българска асоциация за управление на хора. Хибридната форма на работа, която ще се налага все повече като модел, ще е трудна за управление на процесите и персонала, но могат да го постигнат като не се страхуват да отпуснат контрола, без да го загубят, препоръча тя

Като друга тенденция, която ще е определяща за щастието на работното място Полина Господинова открои наблюдения от последните месеци, според които офис пространствата все повече се превръщат в места за екипна работа и екипно взаимодействие Хората видяха, че могат да разчитат на гъвкавост от работодателите си и сега си я искат, отчете още тя. 

Ключово изискване в отношенията служители-работодатели е спазването на баланса между работа и личен живот, допълни този тренд Росица Диамандиева, Мениджър Бизнес Развитие в Manpower Bulgaria. Нематериалните стимули са водещи в това, което търсят кандидатите за работа вече. Корпоративните програми все повече се ориентират и към стимули, свързани с осигуряването на здравословна работна среда например, добави тя.

Събитието се осъществява с подкрепата на: TELUS International ; BAT

Официален кафе партньор: Costa

Комуникационен партньор: INTERIMAGE

Медийни партньори на инициативата са: bTVdir.bgНПО ПорталBloomberg TV Bulgaria Dnes.bg

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ