Брюксел искал да пресечем "червената линия" по делото за БЕХ

Брюксел искал да пресечем червената линия по делото за БЕХ

Брюксел искал да пресечем "червената линия" по делото за БЕХ

Европейската комисия е искала "Булгартрансгаз" да бъде приватизиран и в него да влезе чужд оператор. Приватизацията на българския газопреносен оператор е неприемлив вариант за нас. Това е стратегическа инфраструктура, пряко свързана с националната сигурност и своеобразна „червена линия“, която не можем да прекрачим - така министърът на енергетиката Теменужка Петкова обясни на извънреден брифинг защо не се е стигнало до споразумение с ЕК, което би намалило значително тежестта на наложената днес от Брюксел глоба в размер на над 77 милиона евро по т.нар. дело БЕХ-Газ. Делото е по жалба на "Овергаз" за злоупотреба с господстващо положение от страна на БЕХ и дъщерните му дружества "Булгаргаз" и "Булгартрансгаз", които според жалбоподателя са възпрепятствали частни фирми да ползват газопреносната мрежа, за да участват на вътрешния пазар и да ползват газохранилището в Чирен.   

"Очакваме официално да ни бъде връчено решението на ЕК, с което тя налага глобата на БЕХ от над 77 млн. евро и с нашите правни консултанти ще решим какво да правим. Ангажиментът за плащане на глобата е три месеца. През това време ние ще направим всичко да защитим нашите национални и финансови интереси", заяви тя.

Делото, по което всъщност е днешното решение на ЕК, се води поне от осем-девет години. Разговори са водени на различно ниво, включително политическо и ние искахме споразумение с ЕК, като смятахме, че има всички основания за това, посочи Петкова. За съжаление, споразумение няма, а основните причини бяха становищата на ЕК, че България трябва да създаде възможност Булгартрансгаз да бъде приватизиран и в него да влезе чужд оператор, каза Петкова.

Наложената днес глоба е за период от четири години и половина, който беше съществено намален от първоначалния период за извършено нарушение от над осем години. Размерът на глобата също е съществено намален от първоначално търсения, уточни от своя страна и Петьо Иванов, директор на БЕХ.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ