Превишени норми на амониев азот и миризма на нефтопродукти край "Vera Su"

Превишени норми на амониев азот и миризма на нефтопродукти край Vera Su

Превишени норми на амониев азот и миризма на нефтопродукти край "Vera Su"

Спешни проби на морските води край заседналия кораб "Vera Su" взе екипът за наблюдение на МОСВ след сигнал от "Гранична полиция" за петно до кораба. Експертите са взели две проби: едната от ежедневен брегови пункт и една непосредствено до носа на кораба, информират от МОСВ. 

Във взетата проба ясно личи опалесценция на повърхността. В района се усеща силна миризма на нефтопродукти. Стойността на азот-амониев е 0.147 мг/л и превишава три пъти измерваните досега стойности на този показател от бреговия пункт, допълват от екоминистерството. 

За резултатите от проверката незабавно е уведомена Изпълнителна агенция "Морска администрация". Информацията е предоставена и на Областния координационен щаб. 

От транспортното министерство заявиха на БНТ, че има две версии за изтичането на гориво. Едната версия е, че то идва от отдушниците на машинното отделение, което от няколко дни е под вода. Втората версия, по която се работи, е че горивото всъщност е на спасителната лодка на "Вера Су". Тя е била привързана към кораба, но понеже днес вълнението там е изключително силно, най-високото от началото на кризата с кораба, лодката се е откъснала и се е разбила в скалите. Заради лошото време там корабът се е наклонил и е потънал с още 50-60 см. На място при огледа на екипи на "Басейнова дирекция" са взети проби от водата в района на кораба. Установено е, че азотният тор три пъти надвишава измерваните досега стойности, което също е изключително тревожно и означава, че продължава да изтича товарът на кораба. 

По-късно пред медиите директорът на "Морска администрация" във Варна кап. Валентин Енчев обясни, че вече няма замърсяване на района около заседналия край Камен бряг кораб "Vera Su", а установеното вчера мазно петно се е разнесло. По думите му, е нормално при това време и заливане на целия кораб да се появи подобно петно. 

"Опасност за кораба винаги има. Постоянно се следи неговото състояние, и всякакъв план, който се прави с идеята да има прозорец за няколко дни работа, се съставя все по-трудно, но се прави. Времето от снощи е много лошо, корабът е заливан постоянно и единственият начин е да се наблюдава от сушата. За изпълнение на плана се изчаква по-добро време, той се променя постоянно, а след лошото време също ще има негова ревизия", коментира кап. Енчев.

Той добави, че продължава да се отказва от "Басейнова дирекция" за Черноморски регион във Варна достъп на "Морска администрация" до резултатите от пробите, мотивът е, че нямали законово основание да знаят, а според него такова право те имат.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ