Ограниченията за пътуване утроиха продажбите на домашни басейни

Ограниченията за пътуване утроиха продажбите на домашни басейни

Ограниченията за пътуване утроиха продажбите на домашни басейни

Продажбите на домашни басейни в Европа и САЩ достигат неочаквани нива, като някои от компаниите продават три пъти повече в сравнение със същия период на миналата година, заради ограниченията в пътуванията, въведени срещу разпространяването на коронавируса, предава Ройтерс.

Жителите на щата Илинойс, които искат да инсталират басейн в задния си двор, чакат три седмици. Чак тогава те ще могат да се срещнат с представител на компания от бранша, за да уговорят поставянето на басейна, което обаче може да стане най-рано през 2021 г. Производителите на басейни и прилежаща инфраструктура на двата континента не могат да отговорят на повишеното търсене. „От 35 г. съм в индустрията и не съм виждал подобно нещо“, коментира Томас Епъл, изпълнителен директор на Only Alpha Pool в щата Индиана. Според него поръчките са се увеличили тройно в дните след април. „Недостигът на помпи, нагреватели и тръби е много голям“, добавя той.

Този бум илюстрира как здравната криза променя потребителските навици и насочва интерес към бизнеси, които са насочени към облагородяване и развиване на домовете. „Клиентите вече правят поръчки за догодина, защото вярват, че ще има втора вълна“, добавя Тайлър Хермон, директор продажби на Pools of Fun, който отчита ръст от 43%.

Подобно е положението и на нашия континент. Испанската компания за басейни Fluidra, която е най-големият производител на съоръжения в бранша, първоначално беше освободила част от персонала си в очакване на икономическия спад. Скоро обаче се наложи да върне всички на работа заради повишение в търсенето. Още през май запасите от стока на компанията са били разпродадени. Моделите, които струват 1300 евро, се продават с 50% повече към средата на юли спрямо същия период на 2019 г. В същото време поръчките от големи партньори като хотели отбелязват спад от 12%.

„Хората искат повече комфорт вкъщи, защото сега прекарват много повече време работейки у дома“, коментира Брус Брукс, изпълнителен директор на Fluidra.

Продажбите на лесните за изграждане басейни на Leroy Merlin са се увеличили 200% към края на полугодието.

Големият въпрос е колко време ще продължи тази мания за басейни – като според някои производители преломният момент ще е навлизането на ваксина срещу коронавируса.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ