Нов живот за старите опаковки

Нов живот за старите опаковки

Нов живот за старите опаковки

Какво правите с празната вече опаковка на шампоана за коса, на течния перилен препарат или пък на омекотителя? Обичайното действие след отцеждането на последната капка от съдържанието е полет към кошчето за боклук.

Знакът за равенство между „боклук“ и пластмасови опаковки свети в тъмно червено в последните години, откакто първите кадри с „пластмасовите острови“ в световния океан обиколиха новинарските информационни канали и социалните мрежи.

Разделното събиране все още не дава признаци да се превръща в масова култура у нас, а в същото време много от опаковките на продуктите за лична хигиена и домакински препарати, които попадат в кофата за боклук, често биват унищожавани чрез изгаряне с всички отрицателни последици за климата, типични за горенето на вещества на основата на нефт, най-вече отделянето на въглероден диоксид в нашата атмосфера.

От dm предлагат един различен подход към практичното приложение на добрите намерения за отговорно еко поведение – вместо да изхвърляте празните опаковки, върнете ги в магазините. Популярната верига магазини стартира пилотен проект, с който иска да придаде нов смисъл на идеята за устойчивост и разумни алтернативи в тази посока.

Пластмасовите опаковки не заслужават да имат чак толкова лоша репутация, смятат инициаторите на предстоящата нова кампания, която ще насърчи да бъде даден нов живот на старите опаковки от всички клиенти на dm.

Голяма част от пластмасовите опаковки на продуктите на dm марките вече се произвеждат с висок дял рециклиран материал (рециклирана пластмаса) и са проектирани така, че да могат да се рециклират отново. Засега обаче рециклатът, който се предлага на пазара, е твърде недостатъчен, а и наличният материал е твърде нечист, за да бъде одобрен за използване в козметичната индустрия.

В същото време тубичките на продукти от собствени марки на веригата като alverde NATURKOSMETIK, Balea и babylove например вече са направени от 50% рециклиран материал (без капачките). Целта на компанията е до 2025 г. 90% от опаковките на нехранителните продукти да са от поне 30% рециклирани материали.

Затова dm слага началото на кампания, с която да мотивира своите клиенти да се включат активно в мисията за устойчиво потребление като събира опаковките от продукти, които са използвани и след това ги предава за рециклиране. "С тази кампания целим да предизвикаме внимание към проблема с downcycling и заедно с нашите клиенти да направим нещо значимо, намалявайки загубата на висококачествени опаковъчни материали. С инициативата за събиране на празни опаковки в магазините ни искаме да подсигурим висококачествен рециклиран материал при производството на опаковките на продуктите от dm марките. Особено сме щастливи, че България е сред първите държави от dm концерна, в които кампанията за събиране на празни опаковки стартира", казва Цонка Иванова - Терзиева, ръководител на отдел "Маркетинг и снабдяване" на dm България.

На старт

На 11 септември, пред избрани 21 магазина в цялата страна, ще има специално обособени брандирани кутии, където всички желаещи ще могат да предадат своите празни опаковки, а в замяна ще получат подарък – чанта за многократна употреба плюс талон за 10% отстъпка на всички Pro Climate продукти. Кампанията за събиране на празни пластмасови опаковки е дългосрочна като всеки, по всяко време може да донесе своите опаковки в избран от него dm магазин в България.

Какви опаковки ще бъдат събирани?

Опаковките, които dm ще събира по време на кампанията, трябва да са предимно бели или полупрозрачни и да имат един от следните знаци на дъното или на гърба – HDPE, PE, PP или PET. Ще се приемат и светли цветни опаковки с някое от изброените обозначения от душ гел, шампоан, балсам, лосион, козметични продукти, почистващи и перилни препарати. Няма изискване опаковките да са от продукти на определена марка, приемат се всички с посочените по-горе характеристики.

Какво се случва със събраните опаковки

Събраните опаковки ще бъдат сортирани от Hamburger Recycling Bulgaria. След това ще бъдат транспортирани до фирма Vogt-Plastic GmbH в Германия, където ще преминат през качествен контрол и ще бъдат преобразувани във висококачествен рециклат. А след това той ще даде началото на новия живот на старите опаковки.

Допълнително, с цел намаляване на отрицателния ефект върху околната среда, за всеки един събран тон пластмасови опаковки dm ще дари по 100 дръвчета за засаждане, като тази активност ще се случи в партньорство с гората.бг.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ