Вредните емисии от въздушния транспорт в Европа са се понижили с 57%

Вредните емисии от въздушния транспорт в Европа са се понижили с 57%

Вредните емисии от въздушния транспорт в Европа са се понижили с 57%

Емисиите въглероден диоксид, генерирани от въздушния транспорт, са намалели с над 57% през 2020 г. в Европа вследствие на срива на въздушния трафик на континента, съобщи Европейската организация за безопасност на въздухоплаването Евроконтрол (Eurocontrol), цитирана от Франс прес.

Между януари и ноември емисиите са намалели с 56,7%, тъй като в този период въздушният трафик се е свил с 54%, съобщи европейският орган за контрол на въздушния трафик. Авиационният транспорт се е понижил с 55% за цялата година с 5 млн. заминаващи и пристигащи полети спрямо 11,1 млн. през 2019 година. В извадката влизат всички полети, при които поне една от двете дестинации е в рамките на Европа.

Всички европейски страни са регистрирали спад, но той е бил най-отчетлив в страни като Хърватия (-73%), Чехия (-70,6%) за сметка по-слабото понижение в Нидерландия (-41,7%) и Белгия (-30,6%). За България данните сочат 52% спад на годишна база. 

Емисиите, емитирани от въздушния трафик, са намалели с 52% в Германия, 56% във Франция, 59% във Великобритания и 64% в Италия.

Рязкото понижение на вредните емисии се дължи и на срива в трафика на дълги разстояния, който е още по-засегнат, отколкото вътрешните полети и пътуванията в рамките на континента. Като цяло колкото е по-дълъг един полет, толкова повече допринася за емисиите от въглероден диоксид, по данни на Евроконтрол за 2019 година.

Тази година полетите на повече от 1500 километра в Европа са били 30% от всички излитащи и 75% от емисиите въглероден диоксид, докато тези на по-малко от 500 километра са били 24% от въздушния трафик и под 4% от емисиите.

Авикомпаниите, които спряха от летене по-голямата част от самолетите във флотилията си, са предпочели да използват по-нови модели самолети с по-малък разход на гориво, които са по-рентабилни и емитират по-малко емисии въглероден диоксид.

Към края на 2020 година 4118 самолета на различни европейски компании или 51 процента от флотилията са били спрени от летене, по данни на Евроконтрол.

Авиацията е отговорна за от 2 до 3% от световните емисии въглероден диоскид, показват данни на Международната организация за гражданска авиация (ICAO).

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ