нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Филмът „Мулан“ спечели $23.2 млн. след първия си уикенд в Китай

Режисьорката Ники Каро и главната героиня Лю Ифей. /Getty Images

Развлекателният конгломерат Disney се надяваше „Мулан“ да процъфти в Китай, но филмовият римейк не постигна очакваните резултати, след като донесе 23 млн. долара през изминалия уикенд – по-малко от 30-те млн. долара на „Тенет“ от Кристофър Нолан, чиято премиера в азиатската държава бе седмица по-рано, предаде CNBC.

От Disney изтъкнаха, че китайският дебют на „Мулан“ наподобява тези на „Пепеляшка“ и „Господарката на злото 2“, както и че пазарът е спаднал с близо 50% спрямо миналата година. За сравнение през лятото на 2019-а „Цар Лъв“ спечели приблизително 55 млн. долара.

В момента приход от над 20 млн. долара в САЩ би бил счетен за успех, но за Китай това е нищожно начало, след като миналия месец „800-те“ спечели 83 млн. долара, и то при по-малко отворени киносалони.

„Китай трябваше да е спасителят на този филм, а сега той ще трябва да се облегне на успехите на премиум видеото по поръчка в Disney+“, коментира Джеф Бок, анализатор в Exhibitor Relations. От компанията все още не са оповестили информация за представянето на лентата в рамките на онлайн стрийминг услугата.

още от Екран