Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

„Маркет линкс“: bTV е с най-високо доверие и най-предпочитан ТВ източник по темата COVID-19

Снимка: bTV

Българските зрители оценяват високо пренасочването на фокуса на bTV Media Group върху новини и актуални предавания по време на COVID-19 епидемията, показват резултатите от скорошно независимо проучване и пийпълметричните и онлайн данни за март 2020.

След обявяване на извънредното положение bTV въведе програмни промени, изцяло съобразени с настоящите приоритети на компанията: да предпази здравето на екипа си и да гарантира, че ще може да информира българите по всяко време чрез редовни и извънредни емисии, публицистични предавания и други специални студия на живо, посветени на епидемията.

Според национално представително количествено *проучване на „Маркет линкс“, проведено в периода 27-30 март, телевизията е основен източник на информация за 73% от респондентите за всички теми, свързани с COVID-19, от обявяването на извънредното положение.

bTV е телевизията с най-високо доверие по отношение на новините и актуалните предавания според 58,4% от респондентите и отразява новините, свързани с коронавируса, по най-добрия и професионален начин според 39,4%. Медията е посочена и като най-надеждния ТВ източник по темата от 40,2% от участниците в проучването. Близо 41% получават най-пълната картина за епидемичната ситуация от bTV, а 39,3% я определят и като източника на най-полезна информация за гражданите сред всички телевизии. bTV има най-интересните гости в актуалните си предавания (42,6%), както и най-добрите водещи (42,8%) и репортери (42,3%).

Почти 50% от респондентите в проучването искат да продължат да получават настоящия обем информация за COVID-19 по телевизията. Над 76% искат да гледат специални предавания по темата, а дори повече, 79%, се интересуват от брифингите на живо. Извънредните новини за COVID-19 се оценяват високо от 80% от респондентите, а като цяло важните новини по темата са интересни за 88,1% от анкетираните.

Изводите от проучването на „Маркет линкс“ се потвърждават и от данните на ГАРБ за март. Специалното обзорно предаване на bTV „Кризата COVID-19: Всичко, което трябва да знаете“, излъчено на 19 март от 19,30 часа, е привлякло над 40% от всички зрители (4+).

По отношение на актуалните предавания „Лице в лице“ е изборът на зрителите следобед с 36,7% дял. Традиционно силен зрителски интерес регистрира и предаването „120 минути“ - 31% среден дял. По време на пандемията лидерите в сутрешния часови пояс „Тази сутрин“ и „Тази събота и неделя“ затвърждават позицията си със съответно близо 39% и 30% среден дял.

Силно увеличеният интерес към новинарското съдържание, посветено на пандемията от COVID-19, е видим и в онлайн среда. От 1 до 24 март сайтът btvnovinite.bg отчита 4.87 милиона потребители, над три пъти повече спрямо същия период миналата година.

 

*Национално представително количествено проучване тип Омнибус сред пълнолетното население на страната (18+), 1,003 пълни интервюта.

 

още от Екран