„Момиче” на Лукас Донт, отличен със „Златна камера” в Кан, идва на 23-тия София Филм Фест

„Момиче” на Лукас Донт, отличен със „Златна камера” в Кан, идва на 23-тия София Филм Фест

„Момиче” на Лукас Донт, отличен със „Златна камера” в Кан, идва на 23-тия София Филм Фест

Пълнометражният дебют „МОМИЧЕ“ на белгийския сценарист и режисьор Лукас Донт е разказ за мечтите и стремежите на 15-годишно транссексуално момиче да стане балерина. 

„През 2009 година прочетох статия в белгийски вестник за момиче, родено в тяло на момче, което повече от всичко искаше да стане балерина. Историята толкова ме порази, че продължих да мисля и да се връщам към нея и след години. Влюбих се в това момиче. За мен тя беше пример за сила и кураж и тогава си казах, че ако направя игрален филм, искам той да бъде за нея, - разкрива идеята си за „Момиче” Лукас Донт. -  Когато с Анджело Тийсенс завършихме сценария, знаехме, че ще бъде изключително трудно да намерим някой, който да поеме предизвикателството на главната роля. Започнахме кастинг през май 2017 година и се срещнахме с над 500 младежи - момичета и момчета, но нашият човек не беше сред тях. След това с хореографа Сиди Ларби Черкауи направихме кастинг с танцьори. И един ден през януари 2018 година в стаята влезе момче на име Виктор Полстър. Той притежаваше всички качества, които търсехме: невероятен танцьор, много естествен и елегантен и само на 15 години. „Момиче” е неговият първи актьорски опит.

За изпълнението си във филма Виктор Полстър получи наградата за най-добър актьор в конкурсната програма „Особен поглед” на Кан, а филмът беше отличен и с приза на ФИПРЕСИ, както и с „Queer Palm“. Тогава „Variety” писа, че „Момиче” е „поразителен дебют, както за режисьора Лукас Донт, така и за изпълнителя на главната роля Виктор Полстър”. Филмът получи признанието „Европейско откритие” на Европейските филмови награди и още 13 отличия на авторитетни кинофоруми в целия свят, а през март ще го видим в програмата и на 23-тия София Филм Фест.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ