нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Netflix очаква 900 млн. долара от мегахита Squid Game

Кадър: YouTube/Netflix

Американския стийминг гигант Netflix съобщи, че според последни изчисления най-новия му мегахит Squіd Gаmе ще създаде стойност от 900 млн. долара за компанията, предаде Блумбърг, позовавайки се на документи на компанията.

Netflix се различава от традиционните филмови студиа и телевизионни мрежи по това, че той не генерира продажби на база конкретни заглавия, а използва каталога си и постоянни приток от нови предавания, за да привлича потребители всяка седмица. Платформата обаче разполага с множество данни относно предпочитанията на нейните потребители, които й позволяват да оцени стойността, генерирана от определени продукции.

Squid Game се откроява както с изключителната си популярност, така и със сравнително ниската си цена. Южнокорейският сериал, в който се разказва за смъртоносно състезание между хора с големи дългове, е генерирал 891 млн. долара стойност, изчисляват от Netflix. В същото време неговата продукция е струвала само 21,4 млн. долара – 2,4 млн. на епизод. .

Документите подчертават колко успешен е Squid Game за Netflix. Платформата представя данни за зрителския интерес само за определени предавания, сериали и филми, но не споделя по-детайлните си показатели с медиите, инвеститорите и дори създателите на предаванията.

По-рано стана ясно, че около 132 млн. души са гледали поне две минути от Squid Game в първите 23 дни от дебюта на сериала. Така той разби предишния рекорд за Netflix, поставен от  Bridgerton. По=рано компанията заяви, че 111 млн. души за започнали да гледат сериала този месец на база на по-стари данни.

Макар че Netflix представя данни за броя на хората, които започват да гледат дадено предаване, платформата обичайно не представя информация за броя на тези, които продължават да го гледат, или пък тези, които го завършват.

В случая със Squid Game платформата изчислявам, че 89% от хората са гледали поне 75 минути от шоуто (повече от един епизод), а 66% от зрителите, или 87 млн. души, са завършили поредицата в рамките на първите 23 дни от нейния дебют.

 

още по темата
още от Екран