Netflix подрежда най-гледането си съдържание по нов начин

Netflix подрежда най-гледането си съдържание по нов начин

Netflix подрежда най-гледането си съдържание по нов начин

Стийминг гигантът Netflix промени начина, по който отчита показателите си за гледаемост, съобщи „Hollywood reporter”.

Компанията промени начина, по който отчита Топ 10 на най-гледаните си предавания в рамките на своето приложение, като класацията на местно ниво ще бъде допълнена от списъци в уебсайт, който ще показва най-гледаните шоута в повече от 90 страни. Самата класация вече ще е на база общ брой изгледани часове, вместо досегашният метод за измерване, които разчиташе на броя на абонати, гледали поне две минути от дадено предаване.

Промяната представлява ход към по-голяма прозрачност на данните в Netflix, макар че компанията, подобно на другите големи стийминг платформи, събира много информация, която не споделя публично. Тук влизат броя на потребителите, които гледат до края даден филм или предаване, както и дали дадено заглавие води до ръст на абонатите или запазване на съществуващи потребители. Компанията не споделя и данни за показателя, който тя нарича „ефективност“ – съотношението между цената за създаване на дадено предаване и броя на хората, които го гледат.

Общият брой изгледани часове обаче е по-ясно дефиниран показател от предишния двуминутен стандарт и може да даде по-добра представа на продуцентите и актьорите за представянето на техните проекти в Netlfix – поне в сравнение с другите продукции в рамките на платформата.

Netflix също така заяви, че ще наеме консултантската фирма EY, която да прегледа нейните показатели и да публикува доклад за тях по някое време през следващата година.

Списъкът с Топ 10 на най-гледаните предавания в приложението на Netflix ще продължи да се обновява дневно. Нов сайт обаче всеки вторник ще показва седмичен Топ 10 за четири глобални класации – англоезични и неанглоезични сериали, както и англоезични филми и неанглоезични филми , както и отделен Топ 10 за всяка страна. Глобалните списъци ще включва най-гледаните по брой часове предавания през последната седмица, но при тези на местно ниво няма да има информация за общото време на гледане.

Първият седмичен Топ 10 за периода от 8 до 14 ноември показва, че най-гледан е бил филмът „Red Notice” с участието на Дуейн Джонсън, Гал Гадот и Райън Рейнолдс. Той е събрал общо 149 млн. часа време на гледане. Най-популярният сериал в глобален мащаб е „Narcos: Mexico“ с 50,3 млн. изгледани часа, задминавайки „Squid Game“ с 42,79 млн. часа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ