нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Netflix подрежда най-гледането си съдържание по нов начин

Снимка: Getty images

Стийминг гигантът Netflix промени начина, по който отчита показателите си за гледаемост, съобщи „Hollywood reporter”.

Компанията промени начина, по който отчита Топ 10 на най-гледаните си предавания в рамките на своето приложение, като класацията на местно ниво ще бъде допълнена от списъци в уебсайт, който ще показва най-гледаните шоута в повече от 90 страни. Самата класация вече ще е на база общ брой изгледани часове, вместо досегашният метод за измерване, които разчиташе на броя на абонати, гледали поне две минути от дадено предаване.

Промяната представлява ход към по-голяма прозрачност на данните в Netflix, макар че компанията, подобно на другите големи стийминг платформи, събира много информация, която не споделя публично. Тук влизат броя на потребителите, които гледат до края даден филм или предаване, както и дали дадено заглавие води до ръст на абонатите или запазване на съществуващи потребители. Компанията не споделя и данни за показателя, който тя нарича „ефективност“ – съотношението между цената за създаване на дадено предаване и броя на хората, които го гледат.

Общият брой изгледани часове обаче е по-ясно дефиниран показател от предишния двуминутен стандарт и може да даде по-добра представа на продуцентите и актьорите за представянето на техните проекти в Netlfix – поне в сравнение с другите продукции в рамките на платформата.

Netflix също така заяви, че ще наеме консултантската фирма EY, която да прегледа нейните показатели и да публикува доклад за тях по някое време през следващата година.

Списъкът с Топ 10 на най-гледаните предавания в приложението на Netflix ще продължи да се обновява дневно. Нов сайт обаче всеки вторник ще показва седмичен Топ 10 за четири глобални класации – англоезични и неанглоезични сериали, както и англоезични филми и неанглоезични филми , както и отделен Топ 10 за всяка страна. Глобалните списъци ще включва най-гледаните по брой часове предавания през последната седмица, но при тези на местно ниво няма да има информация за общото време на гледане.

Първият седмичен Топ 10 за периода от 8 до 14 ноември показва, че най-гледан е бил филмът „Red Notice” с участието на Дуейн Джонсън, Гал Гадот и Райън Рейнолдс. Той е събрал общо 149 млн. часа време на гледане. Най-популярният сериал в глобален мащаб е „Narcos: Mexico“ с 50,3 млн. изгледани часа, задминавайки „Squid Game“ с 42,79 млн. часа.

още по темата
още от Екран