ЕП определи квота за излъчването на реклами в ефир и онлайн

ЕП определи квота за излъчването на реклами в ефир и онлайн

ЕП определи квота за излъчването на реклами в ефир и онлайн

  Европарламентът одобри днес строго определена квота за излъчването на реклами от телевизиите и всички популярни видеоплатформи. Според новите правила за рекламиране, дневният дял от реклами не може да нахвърля 20% от предаванията в периода между 6.00 и 18.00 часа, като излъчващите оператори разполагат с по-голяма гъвкавост  за преценка кога да пускат реклами. Най-гледано време се определя за периода между 18.00 и 0.00 часа, по време на който зрителите не могат да бъдат изложени на повече от 20% реклами, гласят още част от актуализираните правила за аудиовизуалните медийни услуги в одобрената днес от ЕП нова директива. Ревизираното законодателство ще се прилага за ефирните оператори, но и за доставчиците на услуги на видео по заявка и платформи за споделяне на видеоклипове като Netflix, YouTube или Facebook, както и за излъчване на живо в платформи за споделяне на видеоклипове.

Новите правила предвиждат и по-голяма защита за деца и непълнолетни от вредно съдържание.

За тази цел, доставчиците на аудиовизуални услуги трябва да разработят подходящи мерки за справянето със съдържание, което подтиква към насилие, омраза и тероризъм, а неоправданото насилие и порнографията ще бъде предмет на най-строги мерки. Платформите за споделяне на видеоклипове ще трябва да реагират бързо щом съдържание е докладвано или посочено като вредно от потребителите.  Законодателството не включва филтриране на съдържание преди качването му, което би ограничило свободата на комуникациите, но по искане нa Парламента платформите трябва да задействат прозрачен, лесен за използване и ефективен механизъм, който да позволява на потребителите да докладват или предупреждават за вредно съдържание.

Новата директива включва строги правила относно рекламирането и пласирането на продукти в детски предавания, както и достъпното съдържание в платформи за видео по заявка. Преговарящите от страна на ЕП осигуриха механизъм за защита на личните данни на децата и наложиха мерки, които да гарантират, че данните, събрани от доставчиците на аудиовизуални услуги, не се обработват с търговска цел, нито за профилиране или за поведенческа реклама.

Третата важна промяна е въвеждането на друга задължителна квота, според която трябва да се предостява най-малко 30% дял за европейски произведения в каталозите на доставчиците, за да се подкрепи културното разнообразие в европейския аудиовизуален сектор.

Платформите за видео по заявка също трябва да допринесат за развитието на европейските аудиовизуални произведения, включително чрез преки инвестиции в съдържание и вноски в национални фондове. Финансовото участие се основава само на приходите от услуги по заявка, реализирани в целевите държави членки (държави членки, в които е установен доставчикът или в целевите държави членки), предвижда гласуваната днес директива 

Законодателството включва и мерки свързани с достъпа, целостта на сигнала на доставчиците на услуги, укрепването на регулаторните органи и насърчаването на медийни компетенции.

Текстът беше одобрен с 452 гласа „за“, 132 гласа „против“ и 65 „въздържал се“.  Преди измененията да влязат в сила, трябва да бъдат одобрени и от Съвета на ЕС преди измененията да влязат в сила. Държавите членки ще имат 21 месеца преди влизането на директивата в сила, за да транспонират новите правила в националното законодателство.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ