Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Европейците - все по-отговорни и взискателни като потребители

Guliver/Getty Images

Европейците стават не само по-ангажирани, но и по-големи активисти и все по-взискателни по отношение начина на потребление, сочи проучване сред над 14 000 души на центъра за икономически изследвания Обсерватория Сетелем (Observatoire Cetelem), цитирано от Франс прес.
"Отдавна се говори за отговорното потребление поради стремежа да се подобри консумацията, но новото е, че този стремеж се превръща в амбиция да се наблюдава какво правят другите", изтъкна директорът на обсерваторията Флавиен Ньови. Той отбеляза, че осъзнаването на проблемите с околната среда се превръща в глобално предизвикателство.
В сферата на потреблението близо 9 от 10 европейци (87 на сто) имат усещането, че потреблението им е отговорно. В същото време 63 на сто от анкетираните искат да направят още повече в тази насока. Според тях е оправдано да се бойкотира дадена марка, за да се защити определена кауза. Близо половината проявяват разбиране към гражданското неподчинение. По възрастови групи, младите проявяват по-голяма активност от по-възрастните.
Проучването е проведено в 15 европейски страни, включително България, от 30 септември до 22 октомври 2019 година, посочва БТА
Благодарение на благоприятния икономически контекст, с растеж от над 3 процента, но все още уязвим, българите продължават да гледат по-оптимистично на своята страна в сравнение с миналата година, се казва в проучването. Но, изглежда че не всички се възползват от икономическия подем. Затова българите заявяват, че потреблението им е намаляло, като повечето обясняват това с намаляващите финансови средства. В този контекст осъзнаването на екологичните проблеми трудно си пробива път, отбелязват авторите на изследването.

още от ЕС
25
Вторник
Февруари