нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Управата на Айфеловата кула спасява посещенията с нова стратегия

Guiliver/Getty images

Посещенията на Айфеловата кула са намалели тази година заради коронавируса с 80%, а приходите от тази дейност - със 70%, съобщи пред АФП директорката по комуникациите на Дружеството за експлоатация на Айфеловата кула (SETE) Изабел Ену.

При капацитет за посрещане на 25 000 туристи дневно, посещенията са едва 2500, съобщи днес пред RTL президентът на дружеството Жан-Франсоа Мартенс. От началото на септември посещенията са между 10 и 20% от обичайните, допълни той. Причина за това са ограничителните мерки заради пандемията, заради които асансьорите се пълнят наполовина, а наскоро въведеният вечерен час не позволява монументът да работи до полунощ, както е било досега.

Посещенията намаляват най-вече заради липсата на туристи, като 80 до 85% от които обикновено са чужденци, отбеляза Изабел Ену.

Сегашната клиентела е "местна": парижани, жители на департамента, други французи, изтъкна Мартенс, който е бивш заместник по туризма на парижката кметица Ан Идалго.

Затова дружеството е променило стратегията си. Сега то се съсредоточава към местни посетители, повечето от които идват семейно. На първия етаж специално за децата е организирана историческа обиколка. Скоро ще бъде организирана и игра с инструкции за търсене на предмет или решаване на загадка.

Дружеството се възползва от периода, за да пребоядиса и обнови асансьорите. Целта са олимпийските игри през 2024 година и централната роля на Айфеловата кула в това събитие, подчерта Мартенс.

още от Туризъм