Скромно вторично листване в Хонконг за китайския интернет гигант Baidu

Скромно вторично листване в Хонконг за китайския интернет гигант Baidu

Скромно вторично листване в Хонконг за китайския интернет гигант Baidu

Операторът на най-голямата китайска търсачка Baidu реализира скромно вторично листване на борсата в Хонконг, предаде Си Ен Би Си.

Китайският технологичен гигант, чиито акции вече се търгуват в САЩ, събра близо 3,1 млрд. долара при дебюта си в Хонконг .

За разлика от първичните публични предлагания (IPO), вторичните листвания обикновено не биват последвани от мащабни ралита в първия ден на търговия, тъй като акциите на тези компании вече се търгуват на друга борса.

Baidu e е пуснала общо 95 млн. акции при цена 252 хонконгски долара (32,45 щатски долара) на акция. В началото на търговията котировките им се повишиха до 254 хонконгски долара (32,7 щатски долара).

Това е важен момент за собственика на най-голямата интернет търсачка в Китай, който изостана от другите китайски технологични гиганти Alibaba и Tencent след няколко тежки години от средата на 2018 г. насам.

Под ръководството на Робин Ли компанията насочи усилията си към това да убеди инвеститорите, че е лидер в изкуствения интелект и технологиите за автономно шофиране, опитвайки да диверсифицира потоците си от приходи отвъд рекламите. Изглежда че тази стратегия жъне успех.

В средата на 2018 г. листнатите в САЩ книжа на Baidu достигнаха рекордно ниво от 284,07 долара за акция. По време на борсовия срив през март 2020 г. те обаче паднаха с над 70% до 83,62 долара – най-ниското ниво от април 2013 г. От март насам обаче акциите преминаха през рали от над 200%, достигайки рекордните 354,82 долара за акция през февруари.

„Смятам, че електрическите автомобили играят важна роля. В същото време облачните услуги и изкуствения интелект са области, в които Baidu инвестира сериозно от 2014 г. насам, като те вече започват да носят плодове“, коментира Брендан Ахърн от KraneShares

Baidu разполага със система за автономно управление на автомобили наречена Apollo, която компанията може да лицензира на различни компании. Тя също така създаде отделна компания за електрически автомобили заедно с Geely. Компанията също така тества автономни роботаксита в градове като Пекин.

Вторичните листвания в Хонконг стават все по-чести на фона на нарастващото напрежение между САЩ и Китай, като такива вече направиха Alibaba и JD.com.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ