Комфортът да управляваш парите от всякъде

Комфортът да управляваш парите от всякъде

Комфортът да управляваш парите от всякъде

My Fibank е първото банково приложение на българския пазар, предлагащо дигитализиране на карта и заплащане с NFC

Традиционните методи за комуникация и предоставяне на продукти и услуги се променят, затова финансовите институции създадат и развиват платформи за предоставяне на услуги и продукти. Marketplace услугите поетапно се налагат като задължителна функционалност в съвременните финансови мобилни и уеб приложения.

Marketplace в банковия сектор предоставя дигитални решения, които се фокусират върху предлагането на продукти и услуги, използвани от клиентите за ежедневните им нужди. Те създават удобство и дават на клиента възможност да закупи или сравни в една сигурна среда различни стоки и услуги. Партньорствата с водещи търговци и основни платежни институции са в основата на изграждането и предоставянето на предложения, които отговарят на изискванията на клиентите.

Дигитализирането и онлайн възможностите за използване на стандартните банкови продукти и услуги вече не са достатъчни. Освен своите собствени услуги банките вече предлагат на клиентите си и възможност да заплащат ежедневните си разходи и да закупуват различни продукти и услуги, свързани с тяхното потребление.

Удобството на дигиталната банка

За потребителите на приложенията и дигиталните канали на банките вече е съвсем естествено да заплащат своите битови сметки, застраховки, данъци и такси, като ползват познатата им, сигурна и доверена среда, която използват. Това им спестява време, дава им комфорт и спокойствие. Използвайки сайта или приложението за онлайн банкиране, в които стандартно биха могли да проверят само своите банкови сметки, карти и други банкови услуги, те вече могат изцяло да се доверят и за плащане и справки на този вид услуга.

Комуналните и битовите сметки са ясен пример за началото на развитие на банковите пазари извън обхвата на стандартните финансови услуги. Fibank е една от водещите финансови институции, които предлагат тази възможност, като за клиентите на банката услугата е напълно безплатна без значение от броя и обема на битовите плащания. Поддържа се голям избор от търговци, разделени в различни категории.

През 2021 г. Първа инвестиционна банка отчита среден ръст от над 16% в броя заплатени комунални услуги спрямо 2020 г., което показва, че потребителите са готови да използват все повече дигитални решения.

Fibank поддържа и един от най-големите портфейли за дигитализирани карти на пазара в България, като предоставя възможност на клиентите си да допълнят удобството от ползването на физическата си карта със сигурно и защитено дигитално решение в ApplePay, Google Pay, Garmin Pay и FitBit и приложението My Fibank, което е първото банково приложение на българския пазар, предлагащо дигитализиране на карта и заплащане с NFC още през 2015 г. Броят направени трансакции с дигитализирани карти се увеличава непрестанно, а делът се разпределя – 65% през Apple Pay и 35% през останалите дигитални портфейли.

Водени от стремеж за непрекъснато надграждане на възможностите за дигитално управление на финансите на своите клиенти, през март Fibank добави нова услуга към дигиталното си банкиране – закупуването на електронна винетка. Услугата е отлично приета от клиентите и бележи устойчив ръст всеки месец.

Клиентите винаги ще получават повече

„Предлагането на електронна винетка през My Fibank предизвика сериозен интерес от страна на клиентите ни. Към момента потребителите имат възможност да избират между няколко превозни средства – автомобили, ремаркета и каравани, както и период на валидност – уикенд, седмична, месечна, тримесечна и годишна.

През 2022 г. планираме да развием Marketplace предложенията ни в тази насока и да обогатим услугите, свързани с транспорт, застраховане и други услуги с добавена стойност за нашите клиенти“ – споделя за „Мениджър“ Владимир Икономов, директор „Дигитално банкиране“ във Fibank.

От съвсем скоро Първа инвестиционна банка предлага и друг иновативен за българския пазар продукт – „Златна сметка“. Тя предоставя лесен и достъпен начин за извършване на покупко-продажба на злато. Със „Златна сметка“ клиентите имат възможност за достъп до един от най-устойчивите на капризите на времето актив – златото, използвайки само няколко клика в дигиталното банкиране. „Златна сметка“ от Fibank се открива и поддържа в злато – XAU (1 XAU = 1 тройунция злато). Сметката е подходяща както за физически лица, така и за бизнес клиенти на банката, като позволява бързи, лесни и удобни ежедневни трансакции.

Предлагането на договорни фондове и търгуването с акции, облигации и други финансови инструменти също е добър пример за търсена услуга от потребителите на банковите платформи. Тя се развива бързо и очакванията са интересът и търсенето да се повишават все повече, тъй като те представляват алтернатива за клиентите с инвестиционни намерения.

Очакванията и тенденциите в тази насока са финансовите институции да развиват все повече своята дейност, като обогатяват и развиват услуги и продукти, които са предпочитани от клиентите им.

Алек Вучков. Текстът е публикуван в бр. 12/2021 на сп. "Мениджър"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ