НАП спестила 300 млн. лв.с електронни услуги

НАП спестила 300 млн. лв.с електронни услуги

НАП спестила 300 млн. лв.с електронни услуги

Около 300 млн.лв. преки административни разходи е спестила Националната агенция за приходите (НАП) благодарение на електронна комуникация. Агенцията предоставя над 80 онлайн услуги и обменя над 120 млн. е-документа годишно, стана ясно на форум за е-икономиката в София. След въвеждане на автоматизираното изпращане на е-съобщения за просрочени задължения, от НАП планират чрез безплатен ПИК всеки да „вижда“ здравното си досие. Представители на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ), Комисия за защита на личните данни (КЗЛД), Комисия за защита на потребителите (КЗП), НАП, Столична община, НПО и бизнеса представиха проблеми и решения в е-услугите в България.

Всяка една от над 580-те администрации в България предоставя услугите си по различен начин и това е бреме за гражданите и бизнеса. „Трябва да се утвърди нов модел - всичко да е налично по електронен път“, изискват от агенцията за електронно управление.  Служителите им обменят документи само в електронен вариант и не използват печат. В България „електронната трансформация“ трябва да е „необратима“, но, за да се случи, гражданите трябва да оказват натиск върху администрацията, да дават идеи, посочват още от агенцията и призовават всички да използват регистъра на ДАЕУ, за да подават сигнали срещу институции, които изискват ползването на документи на хартия.

Спад при използването на хартия отбелязват и в Комисията за защита на личните данни - всички заседания на Комисията се водят „безхартийно“. В КЗП пък годишно постъпват над 20 хиляди жалби, като около 60% са подадени електронно. От е-услугата „Проверка на задължения при обществени поръчки“ на Столична община вече се възползват и други общини в България.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ