Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Смартфон и телевизор купуват най-често българите на изплащане

69

Смарт устройства изместват класиката при телевизорите

Тазгодишната класация показва, че българите постепенно заменят своите „класически” телевизори с модерни смарт устройства. Все повече хора осъзнават огромните възможности за забавление, които може да им предостави един съвременен телевизор - гледане на филми с най-високо качество на картината, онлайн стрийминг на музика, улеснен достъп до платформи за видео стрийминг, забавление с онлайн и конзолни игри, сърфиране в интернет и т.н. През първата половина на 2019 г. българите си купуваха най-често 43 ”4K Ultra HD телевизори, с резолюция 3840 x 2160. Те са на средна цена 670-720 лв. и са оборудвани с мощни процесори, операционна система, HDMI и USB портове и висококачествена звукова система.

Интересна тенденция е, че въпреки по-високите си характеристики, най-търсеният телевизор през първото полугодие на 2019 г. е с 30% по-евтин в сравнение с победителя за същия период на 2018 г. Обяснението е развитието на технологиите, което позволява на производителите да предлагат модели от по-висок клас на по-ниска цена.

Харчим повече за "бяла" техника

За разлика от свързаните устройства, най-търсената „бяла“ техника, купувана на изплащане, е по-скъпа. Българите харчат повече пари за хладилници, перални и готварски печки. Например, най-търсеният хладилник през първата половина на 2019 г. е по-скъп с 47% в сравнение с победителя през първата половина на 2018 г. и средната му цена е 730-780 лв. Победителят е много по-голям, с общ обем от 343 литра срещу 295 литра през 2018 г. Тази година българите предпочитат да купуват хладилник с по-висок енергиен клас - А++ и полезни функции като система против замръзване и диспенсер за вода. Същото се отнася и за пералните машини. Най-търсеният модел през първата половина на 2019 г. е с 31% по-скъп, отколкото през първата половина на 2018 г. В същото време той има барабан от последно поколение, инверторен двигател, функция “AddWash” и защита за децата. Тази тенденция показва, че българите предпочитат да купуват на изплащане по-висок клас, по-иновативна и по-скъпа бяла техника. Търсенето на такива устройства има две основни обяснения. Първото е, че с ръста на икономиката и доходите хората могат да си го позволят. Втората причина е, че тези устройства се използват по-дълго в сравнение със смартфоните и телевизорите и обикновено се възприемат като дългосрочна инвестиция на семейството.

Интересна тенденция е, че всички „бели” домакински уреди са с висок енергиен клас - A+ или по-висок. Това показва, че българите търсят устройства, които ще им спестят пари от битови сметки в бъдеще и, че обръщат все повече внимание на отговорното потребление и опазването на околната среда.

още от Финанси
20
Вторник
Август