Най-очакваните борсови дебюти през 2018 г.

Най-очакваните борсови дебюти през 2018 г.

Най-очакваните борсови дебюти през 2018 г.

Икономиките на водещите нации се засилват. Очаква се фондовите пазари да достигнат нови върхове през 2018 г. 

Следващата година може да бъде добра за първичните публични предлагания (IPO), като има няколко водещи световни играчи в момента, които се очаква да имат борсови дебюти. 

Възход на борсовите навлизания се очаква и заради съществуващите днес фирми "технологични еднорози" на Силициевата долина, които успяха да наберат сериозно финансиране от инвеститорите и на някакъв етап ще трябва да им се отплатят, посочва в материал Inc.com. Под "еднорог" се има предвид компания преди първичното й предлагане, или стартъп сливания и придобивания, който се оценява на над 1 млрд. долара. 

Сайтът за лични финанси GOBankingRates посочва списък на най-вероятните и очаквани борсови дебюти през 2018 г. Ето кои са те: 

1. Airbnb

Пазарна оценка: $31 млрд.

Airbnb събра $4 млрд. от инвеститори. Компанията вече оперира в почти всички държави на света. Тя излезе на печалба още през 2016 г. Очаква се да съдаде печалби и през следващата година. В момента звучи като бизнес, който е сравнително готов за навлизане в борсовата търговия. В интервю пред списание "Форчън" през октомври главният изпълнителен директор Браян Чески коментира, че Airbnb ще бъде готова за това "абсолютно най-бързо когато можем". 

2. Dropbox

Пазарна оценка: $10 млрд.

Много финансови анализатори очакваха Dropbox да стане публична още тази година. Тя със сигурност даде много сигнали за това, покачвайки до $600 кредитната си линия от няколко инвестиционни банки (да даваш пари, без да се отказваш от собствен капитал, определено е добър знак). Шефът на Dropbox Дрю Хюстън заяви пред "Блумбърг" по-рано тази година, че компанията има положително EBITDA, или печалби преди лихвите, данъците и амортизацията. (EBITDA е измерител на ежедневната печалба на тежко задлъжнелите компании.)

Dropbox вече има 500 млн. регистрирани потребители, 200 000 бизнес клиенти, които й плащат. Наскоро стартира услугата "Professional" за $19.99 месечно. 

3. Spotify

Оценка: $16 млрд.

Spotify в момента е в уникалната позиция да иска да продава свои дялове публично, като това е възпрепятствано от факта, че тя не иска да премине през традиционния IPO маршрут. Вместо това се надява просто да се саморегистрира на Нюйоркската фондова борса, без да плаща на инвестиционна банка за подготовката за борсовия дебют. Това създава известни рискове за нея, защото цената на акция ще бъде незабавно поставена от пазара, докато една инвестиционна банка би работила с инвеститорите да поставят висока първоначална цена и тя би наредила предварително на опашка потенциални купувачи.  Въпреки това, със своите 60 млн. абонати, Spotify е в доста добра позиция да прави това, което си иска. Тя продължава успеха си в пренаселения сват на онлайн стрийминг на музика, където се справя много добре срещу конкуренти гиганти като Amazon, Apple, Google. 

4. WeWork

Оценка: $20 млрд.

"Едно нещо, от което не се страхуваме, е да станем публични", коментира главният изпълнителен директор на WeWork пред "Форчън" през юли. Дотогава имаше продължителни спекулации, че бизнесът за споделена работа скоро ще стане публичен. Вместо това, обаче, WeWork събра още един рунд финансиране, достигайки пазарна стойност от над $20 млрд. долара. Компанията използва парите, за да се разшири в Азия и Латинска Америка. 

WeWork има 120 000 члена и приходи от около 1 млрд. долара годишно, което е добра позиция за IPO. 

5. Buzzfeed

Оценка: $1.7 млрд.

Доскоро всичко изглеждаше готово Buzzfeed вече да стане публична, но сега изглежда, че тя няма да успее да изпълни своите целеви приходи за 2017 г. с 15-20%. Това може да означава, че навлизането на медийната компания в борсовата търговия през 2018 г. може и да почака. 

Buzzfeed посочва, че се увеличават както приходите й, така и посетителите на сайта, което трябва да е добра новина за инвеститорите. Но растежът идва на висока цена, докато, както е известно в дигиталната медийна индустрия, рекламата се продава на ниска цена. С това се създава по-малко печалба, а раходите се повишават. Изпускането на целевите приходи може да е проблем. И все пак, Buzzfeed има огромна публика и приходи от над $650. Човек никога не знае какво може да се случи. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ