Страните с най-ценни национални брандове

Страните с най-ценни национални брандове

Страните с най-ценни национални брандове

Човешкият капитал става все по-мобилен и адаптивен, така че репутацията на една държава, или иначе казано нейният бранд, може да окаже голямо влияние върху икономическото и развитие. Независимо дали става въпрос за привличане на мащабни инвестиции или на най-добрите специалисти, страните, които имат най-ценни национални брандове, обикновено разполагат значително предимство на световния трудов пазар.

Всяка година британската изследователска група Brand Finance съставя класация на стоте най-ценни национални бранда на базата на три основни категории.

Стоки и услуги – включва фактори като туристичен достъп, размер на пазара, бизнес среда и търговски правила

Общество – включва качество на живот, корупция и културен имидж

Инвестиции – включва способността за привличане и задържане на специалисти, технологично развитие,  научноизследователски и развойни дейности, данъци и правителствена регулация.

Изполвайки данните на Brand Finance от тазгодишното издание на класацията, от сайта VisualCapitalist.com са създали инфографика с топ 10 на страните с най-ценен национален бранд.

На първо място за поредна година е САЩ, като стойността на националния бранд на най-голямата икономика в света е 27,8 трлн. долара. Това е напредък от близо 2 трлн. в сравнение с миналата година.

Втори е Китай с бранд стойност от 19,5 трлн. долара, което представлява 49-процентов ръст в сравнение с 2018 г. Следват Германия (4,9 трлн.), Япония (4,5 трлн.) и Великобритания (3,9 трлн.). Топ 10 допълват Франция (3,1 трлн.), Индия (2,6 трлн.), Канада (2,2 трлн.), Южна Корея (2,2 трлн.), и Италия( 2,1 трлн.)

България е 68-ма, което е с 2 места по-напред от миналата година.

Освен класацията за най-ценни национални брандове, Brand Finance съставят и такава за „най-силни“, която пренебрегва фактори като БВП, които дават предимство на най-големите икономики, и се фокусира върху начина, по който правителството на всяка страна управлява националния си бранд.

Тук нещата изглеждат по доста по-различен начин, като на първо място за пореден от е Сингапур, който през 2015 г. измести от челната позиция Германия. Проспериращият град-държава изпълнява ролята на бизнес център за цяла Югоизточна Азия и е познат по света с отличните си образователна система, здравеопазване и транспорт, както и с ниските нива на престъпност. Следват Швейцария, Нидерландия, Германия и Люксембург. Топ 10 се допълва от Обединените арабски емирства, Финландия, Япония, САЩ и Дания.

[[{"fid":"346081","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1307,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ