Топ 10 на най-важните умения за работа, които ще се ценят в бъдеще

Топ 10 на най-важните умения за работа, които ще се ценят в бъдеще

Топ 10 на най-важните умения за работа, които ще се ценят в бъдеще


Какви знания и умения ще бъдат полезни в бъдеще на пазара на труда? Този въпрос вълнува не само тези, които си търсят работа, но и тези, които тепърва избират бъдещата си специалност. Вълнуват се и самите работодатели.  LinkedIn обаче има отговор. В новия си доклад "Future of Skills", експерти от сайта са събрали и анализирали данни от внушителна база – повече от 600 милиона членове на професионални организации в Азиатско-Тихоокеанския регион – най-динамично развиващият се регион в света.
След анализа на данните експертите съставили и списък на най-важните умения, които ще се ценят в бъдеще. 
Всъщност, те вече набират скорост и са особено популярни в последните пет години. В обзора влизат знания, навици и умения, които са все по-често споменавани не само сред потенциалните служители, но и сред работодателите. Определящи за попадането им в списъка са очакваните сфери на бизнес развитие и растеж.

1. Изкуствен интелект (AI) 
Доколкото компаниите все повече зависят от работата с база данни, изкуственият интелект играе все по-съществена роля в процеса на вземане на решения.

Перспективни длъжности:

• Бизнес аналитик 

• Специалист по работа с данни

• Програмен инженер

2. Блокчейн

Технологията става все „по-конвертируема” в последните години и известна най-вече с приложението си в криптовалутите. Но това е само една от възможните й роли. Напоследък започва да навлиза и в юриспруденцията,  сектори, свързани с безопасността и дори образованието.

Перспективни длъжности:

• Разработчик на блокчейн

• Технически директор
• Консултант

3. Нормативни съответствия

В съвременния глобално свързан свят, компаниите трябва да са сигурни, че дейността им отговаря на различните регулаторни нормативи във всяка от страните, в които оперират. Това е причина за нарастващото търсене на експерти в тази област. 

Перспективни длъжности:

• Директор по обработка и анализ на данни

• Специалист по надзор за нормативно-правни съответствия

• Специалист по управление на риска

4. Непрекъсната интеграция (Continuous integration – CI)

Практика в софтуерното инженерство и програмното обезпечение, при която периодично, няколко пъти на ден, се обединяват всички копия, по които програмистите работят, в споделена главна линия/единна платформа. 

Задачата на такъв специалист е да проследява и засича на ранен стадий всички интеграционни проблеми. 

Перспективни длъжности:

• Специалист по интеграция на разработки и експлоатация

• Инженер по технологии

• Програмен инженер

5. Разработка на клиентски приложения

Това е процес на конвертиране на данни в графичен интерфейс или уеб-страници, ползвани от интернет потребители. В съвременния свят този процес е много търсен практически във всички области. Експертите на LinkedIn дават впечатляващ пример колко е важно това умение особено в електронната търговия като цитират прогноза, че още през 2021 г. обемите на електронната търговия само в Азиатско-Тихоокеанския регион ще достигнат $3,5 трлн.

Перспективни длъжности:

• Разработчик на клиентски приложения

• Инженер по технологи

• Уеб разработчик

6. Технология по разпознаване на жестове

Да научиш машините да разпознават жестовете на хората – този пазар, по оценка на експерти още през 2025 година ще достигне $30,6 млрд. 
Сред сферите на масовото прилагане на тази технология са и ще продължават да бъдат банкирането, висшето образование, рекламата.

Перспективни длъжности:

• Инженер на мобилни платформи

• Изследовател

• Програмен инженер

7. Human Centered Design (HCD)

Подход към разработване на различни продукти и системи, който поставя начело на всички дизайнерски решения опита, целите, задачите, ограниченията и контекста на действие на потребителя. 

Това имаше предвид Стив Джобс при създаването на продуктите на Apple!

Перспективни длъжности:

• Графичен дизайнер 

• Дизайнер на продукти

• Дизайнер на потребителски опит

8. Роботизирана автоматизация на процеси

Това е форма на автоматизация на бизнес процеси. Използването на роботи или изкуствен интелект помага да се автоматизира изпълнението на голям обем повтарящи се задачи. 

Перспективни длъжности:

• Бизнес аналитик

• Консултант

• Специалист по робототехника

9. Маркетинг в социалните мрежи

Секторът със сигурност ще се разраства все повече и повече, достатъчно е в подкрепа да припомним само цифрите от т. 5 за прогнозните обеми на електронната търговия в Азиатско-Тихоокеанския регион през 2021 година

Перспективни длъжности:

• Специалист по цифров маркетинг 

• Маркетинг мениджър 

• Маркетинг мениджър в социалните мрежи

10. Автоматизация на документооборота

Това е процес на автоматизацията на обработването на документи. На практика тук отново става дума за  автоматизация на повтарящи се процеси, която позволява да се освободи време и умствен капацитет на служителите за изпълнение на други, по-сложни задачи. 

Перспективни длъжности:

• Консултант

• Проектен мениджър

• Програмен инженер

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ