Как собственици на хотели могат да увеличат възвръщаемостта на инвестицията си

Как собственици на хотели могат да увеличат възвръщаемостта на инвестицията си

Как собственици на хотели могат да увеличат възвръщаемостта на инвестицията си

Експерти с доказан опит, натрупан от работа за водещи световни хотелски вериги - AccorHotels, InterContinental Hotels Group, Jumeirah International, предлагат нова услуга, която смело си проправя път и привлича вниманието на собствениците на хотели в България. Борислав Хаджиев и Върбан Колев само за шест месеца от основаването на своята консултантска компания вече управляват два хотела в София с общо 210 стаи и екип от 155 души

- Какво накара инвеститорите да изберат вашите услуги?

- Върбан Колев: Вероятно много хотелиери знаят, че втората половина на 2016 и изминаващата 2017 г. се оказаха изключително интересни. Свидетели сме на промени в туризма както в глобален мащаб, така и в България. Най-вече в София. Благодарение на нискобюджетните авиокомпании и ръста на икономиката у нас търсенето на хотелски услуги в София се увеличи. Това, разбира се, не означава, че всеки хотел автоматично подобрява финансовите си резултати.

- Как вие можете да подобрите финансовите резултати на един хотел?

- Борислав Хаджиев: Ние намираме скрития потенциал на хотела и фокусираме нашите усилия да го развием максимално. Иновативният подход, който използваме, е сложен и динамичен процес. Изисква много търпение, ежедневно планиране и изпълнение. Строго следим ключовите показатели за ефективност, които се отразяват пряко на повишаване на възвръщаемостта на инвестицията (ROI): приходи от налични стаи (RevPar) и оперативна печалба от налични стаи (GopPar).

- Какво трябва да направи един собственик на хотел, за да се възползва от вашите услуги?

- Върбан Колев: Нещо много лесно: да разграничи инвестицията в хотела от управлението на хотела. Повечето собственици на хотели са достатъчно интелигентни и го разбират. Хотелът е недвижим имот и като такъв има норми на възвръщаемост. Управлението на хотел в днешни времена е комплексна дейност, изискваща широка палитра от компетенции, умения и решителни действия. Правилното управление на хотела увеличава възвръщаемостта на инвестицията, каквато всъщност е и крайната цел.

- Какво е препоръчително да знае човек, който е решил на инвестира в хотел?

- Борислав Хаджиев: Строителството и получаването на Акт 16 за един хотел е само една част от целия процес. Преди това има критични стъпки, които трябват да бъдат направени, и чак след това да се строи. Едно грамотно предпроектно проучване, включващо проучване на пазара, позициониране, изграждане на правилния продукт, би спестило много нерви, време и пари. Все още има хора, които дават стотици хиляди левове в интериор и оборудване само защото "видях го там и ми харесва". В същото време не планират и 1000 лв. за маркетинг, който трябва да започне още с първата копка. Хотелът е нов, работи, всички му се радват и след известно време започват да се питат какво става. Използването на систематичния подход и доказани практики трябва да надделее над емоцията. Емоцията в хотелиерството излиза много скъпо.

Интервюто е публикувано в последния брой на сп. "Мениджър"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ