Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Изповедите на един рекламист

213

Пионерът на модерната реклама Дейвид Огилви, предшественик на съвременния бизнес с рекламни агенции, успява да създаде основите на индустрията с популяризирането на продукти чрез уникалното си мислене. Някои изследователи определят приноса му в областта на развитието на рекламните съобщения като гениален. Той остава един от най-известните хора, които светът на маркетинга някога е излъчвал, смятат авторите на Business Insider.

Роденият във Великобритания Огилви създава агенция Ogilvy & Mather в САЩ през 1948 г. Дори днес някои от лидерите в бранша използват бестселъра му "Изповедите на един рекламист" (“Confessions of an Advertising Man”) като тяхна Библия. Някои от мислите му в тази книга са дълбоки, други неповторимо силни.

Предлагаме да си припомним 12 от тях, които винаги ще бъдат полезни за копирайтърите и отразяват до голяма степен творческия процес на рекламиста, дори десетилетия по-късно.

...

„Никога не съм писал реклама в офиса. Има твърде много пречки. Правя цялото си писане у дома.“

„Прекарвам дълго време, изучавайки прецедентите. Гледам всяка реклама, която се е появявала за конкурентни продукти в последните 20 години.“

„Безпомощен съм без изследователски материал. И колкото по-мотивиращ е материалът, толкова по-добре.“

„Записвам си дефиниция на проблема и формулировка на целта, която искам кампанията да постигне. След това не отивам по-далеч от формулировката и нейните принципи, които са били приети от клиента“.

„Преди да напиша самото съобщение, записвам всеки възможен факт и идеята на продажбата. След това ги организирам и ги свързвам с изследователската и рекламна платформа.“

„След това пиша заглавието. Всъщност опитвам да напиша 20 алтернативни заглавия за всяка реклама. И никога не избирам последното заглавие без да попитам за мнението им други хора в агенцията.“

„В тази точка на развитие трудно мога да отложа истинското съобщение. Затова отивам вкъщи и сядам на бюрото си. Откривам себе си изцяло без идеи. Ставам в лошо настроение. Ако съпругата ми влезе в стаята започвам да ѝ мърморя. (Това се влоши след като се отказах от тютюнопушенето.)."

„Ужасен съм от произвеждането на лоша реклама. Това ме кара да изхвърля първите 20 опита.“

„Ако всичко завърши добре изпивам половин бутилка ром и пускам оратория на Хендел на грамофона. Това като цяло произвежда некотролируемо избликване на рекламни съобщения.“

„На следващата сутрин ставам рано и редактирам.“

„След това хващам влака до Ню Йорк и секретарката ми написва проекта. (Не мога да пиша на пишеща машина, което е много неудобно.)

„Аз съм лош автор на реклами, но съм добър редактор. Отивам на работа, редактирайки собствените си чернови. След четири или пет редакции нещата изглеждат достатъчно добре, за да бъдат показани на клиента. Ако той промени съобщението се ядосвам, защото съм преминал през много проблеми, като съм ги написал и това, което съм го написал, съм го написал с цел.“

още по темата
още от Криейтив
24
Събота
Август