Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

И лятото е време за творчески проекти

79

Снимка: Shutterstock

Август може да бъде труден месец за творците, на които се налага да измислят нови концепции и "да свързват точките", за да си представят нови проекти, как ще изглежда нещо - как би могло да бъде изработено. Той е не по-малко важен работен месец за мнозина, особено за онези, избрали да почиват през септември. Как да бъдем по-продуктивни, докато температурите навън са високи и всичко предразполага към почивки и лежерност? 

 Изследвания показват, че една 10-минутна почивка на всеки 50 минути интензивен умствен труд помага да запазим мозъка си възможно най-ефективен, отбелязва в материал Entrepreneur.com. Но това не винаги е опция. Особено за заетите хора.

Какво още можете да сторите, за да сте по-работоспособни? Тук следват 10 простички за изпълнение съвета, които ще ви държат във форма.

1. Стимулирайте имунната си система с вода с лимон. Ако изстискате половин свеж лимон в чаша вода, ще помогнете на черния си дроб да обменя ненужните вещества по-ефективно. И ще намалите проблемите с храносмилането, подуването на стомаха и болките в тялото. Освен това лимонът има пробуждащ вкус, който кара човека да усети себе си по-енергичен и буден.

2. Изхвърлете неудобния стол и си осигурете по-добра поза. Лошата позиция в седнало положение възспира кръвообращението. Тя води до болки в гърба, горната част на врата и раменете, които пък от своя страна предизвикват главоболие и лоша концентрация. Затова, по-добре сменете наудобния си стол с ергономичен. Инвестицията си заслужава.

3. Избирайте високопротеинови закуски. Протеините държат кръвната ни захар на стабилни нива и възспират резките качвания и спадове на инсулина, които възникват от консумацията само на въглехидрати. Ето защо можете да смените традиционните кафе и кифла с протеинови закуски като сурови бадеми, плодове, зеленчуци, кисело мляко, хумус. Избягвайте захарните изделия, за да си осигурите оптимален умствен тонус през целия ден.

4. Пийте повече вода, отколкото си мислите, че ви е достатъчно. Тя ще помогне на мозъка и мускулите ви през лятото, защото ще ги държи хидратирани. Всички сме чували съветите да пием по литър и половина вода дневно. Няма конкретна формула, валидна за всички, но една практична схема е при 8 часов работен ден да изпивате чаша вода от 250 мл на всеки час.

5. Правете упражнения, докато сте на бюрото си. Ако се протегнете няколко пъти, както сте зад бюрото, ще позволите на свежия въздух да достигне до мозъка ви и ще намалите болките си във врата и напрежението в раменете, които водят до главоболие. Ето едно подходящо упражнение: С изправен гръб повдигнете лакътя на дясната си ръка и докоснете с длан задната част на главата си в областта зад лявото ухо. Брадичката ви трябва да докосне дясното рамо. Останете в тази поза в продължение на 30 секунди. Повторете същото с лявата си ръка.

Така ще опънете мускулите в задната част на главата си, които типично са схванати и пораждат мигрена и напрежение в областта на главата.

Друг вариант: За да изпънете врата си и горната част от гърба, хванете тила си с двете си ръце и позволете на тежестта да дръпне главата ви напред, докато гърбът ви е изпънат.

Трети вариант: За да раздвижите горната част на гърба си станете прав/а, поставете двете си ръце на бюрото пред вас и направете две стъпки назад. От тази позиция обтегнете назад горната част на тялото, докато почувствате приятно разтягане по гръбнака.

Четвърти вариант: Пак от изправено положение поставене дясната си ръка на дясното бедро. Повдигнете лявата и я насочете към тавана. Наклонете се наляво и надясно. Това упражнение е подходящо за мускулите между ребрата. Така ще увеличите циркулацията на кислород в тялото си и ще помогнете на работата на дробовете си.

Още: Мисли като 5-годишните, ако не харесваш света

още по темата
още от Криейтив
21
Събота
Септември