Подсъзнанието може всичко. Дайте му шанс

Подсъзнанието може всичко. Дайте му шанс

Подсъзнанието може всичко. Дайте му шанс

Когато умът му засече, рекламистът си пуска шоуто по награждаването на най-добрите рекламни творби на годината. Просто така. За вдъхновение. А може и да не е само тогава. Прави го и когато мързелът го налегне. Когато е разочарован. Или може би неопитен.

Случва се и това, но същевременно всеки уморен човек с дългогодишен опит в рекламата може да ви каже следното: в тази професия няма нищо по-трудно от това да вземеш идея. И много често това може да се избегне, ако агенцията вложи усилен труд и последва набор от правила, които водят до голямо креативно богатство.

Ние, рекламистите не сме художници. Ако Пикасо е чувствал, че творческите му сокове пресъхват, е можел да си вземе ден почивка. По принцип се смята, че специално той е бил отдаден толкова много на изкуството, че никога не си е вземал почивен ден, но все пак е имал възможност да го направи. В рекламата нямаме тази привилегия. Плаща ни се да мислим, създаваме и убеждаваме. Клиентите ни не разполагат нито с времето нито с парите да седят и да ни чакат, докато умът на криейтив директора се отблокира.

Тогава как може да се избегне проблемът с кризата на твореца? Един от сигурните начини е като се създаде определен начин, по който се работи в даден проект. Мнозина сред хората на криейтива имат план, към който се придържат стриктно. Той им помага да не достигнат до ситуацията с пресъхналия кладенец на творчеството. Или да не се трупа в тях вътрешно напрежение, от което могат да се разболеят.

Специалистите предлагат следния съвет:

- Опитвайте да записвате всичко, което знаете за продукта или услугата, независимо къде. На хартия или в електронен вариант. На бележка, залепена на стената или като скица.

- Съхранявайте всякаква информация, която смятате, че ще ви бъде полезна. Събирайте данните в компанията на колега.

- След това седнете за известно време и прегледайте всички събрани от вас данни. Пресейте ги. И после помислете за начало на идея за кампания, реклама или лозунг.

Винаги трябва да сте си осигурили време подсъзнанието ви да свърши работата. 90% от времето най-добрите идеи идват от правенето на силни изследвания и захранването им в мозъка. Той, от своя страна, ще ви възнагради за тежкия труд като свърже две привидно раздалечени и несъвместими идеи в едно гениално цяло.

Пол Шугит в advertising.about.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ