Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Едно, две, три - тренировка за креативност

Снимка: Shutterstock

Всеки човек в маркетинга и бизнеса изпада в работни ситуации, в които се налага да демонстрира високо умение за творчество.

Например, когато моментът настъпи, той трябва предложи креативно решение на възникналия проблем. И трябва да бъде готов за това.

Ето защо някои сравняват управлението на бизнеса с игра, която тренира ума. И в игрите, и в бизнеса постоянно се появяват задачи, за които трябва да се намерят творчески решения.

Но креативността не идва с едно щракване на пръстите. Потънали в ежедневието, всички сякаш сме свикнали с определени норми.

"Станахме силно социализирани и имаме фиксирани очаквания за това как изглежда светът", коментира Бари Стау – преподавател по организационно поведение от Калифорнийския университет в Бъркли. Според него, за да сме креативни в бизнеса трябва да научим ума си да навлиза в различни светове.

Трябва да го предизвикваме.

Как може това да се случи?

Стау предлага няколко тренировки, измислени, за да стимулират появата на повече идеи в ума, докато човек търси решение. За да бъдат ефективни, докато ги прилагаме, трябва максимално да се стремим да отлагаме преценяването и окачествяването на възникналите идеи възможно най-дълго. Първо трябва да се фокусираме върху измислянето на идеите. После - върху анализа им. Иначе блокираме ума си.

"Истински креативната личност има силата да възпира собствените си възражения възможно най-дълго във времето", казва Стау. Процесът на селекцията на добрите и лошите нови идеи трябва да дойде по-късно. Самият процес на творчеството изисква свобода от анализа, докато се случва.

За да упражните творческите си сили, можете да опитате следното:

1. Представете си отново позната ситуация. 

За да започнете да мислите по-идейно, обмислете алтернативните на явните избори, пред които сте изправени. Измислете нещо шокиращо, същинска революция! Да кажем например, че сте собственик на ресторант. И имате проблем с доставките на подправки. Представете си само, че клиентите ви могат да донасят свои собствени подправки на готвача, за да приготви ястията точно такива, каквито те ги желаят на масата си. "Мислете за това, което е напълно обратно на нормите, или за радикалните различия", казва Стау.

Продължава на следващата страница.

още по темата
още от Криейтив
14
Четвъртък
Ноември