нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Промененият Холивуд

Getty Images

Близкото бъдеще на киноиндустрията носи интересни нови възможности за зрителите. Как ще гледаме филми?

Трудната и пълна с изпитания минала година, бе “стрес тест” за много индустрии, включително за филмовата. Кината бяха затворени, Холивуд бе в ступор, а филмовите професионалисти бяха без работа. Появиха се мрачни заглавия като “Това ли е краят на кината/Холивуд?”. Големите печеливши в тази ситуация бяха стрийминг компаниите, които отбелязаха огромен ръст в броя на абонатите.

През миналата година Netflix добави рекордните 37 млн. нови абоната. Медийните конгломерати около старите холивудски студия Warner, Disney, Universal и Paramount заложиха на своите стрийминг платформи, съответно HBO Max, Disney+, Peacock и Paramount+. Тук трябва да добавим и Hulu, която също е собственост на Disney. 2020 г. ускори тези процеси с години, защото много хора в цял свят се пристрастиха към всекидневната си доза филми и сериали.

В резултат старият модел за разпространение на филми тихо потъна под вълните на историята. Както казва сценаристът и продуцент Алекс Кърцман пред Bloomberg: „Филмовият бизнес, в който израснах, на практика приключи. И не съм сигурен, че това е нещо лошо.” Кои ще са някои от ключовите промени, които можем да очакваме през следващите години? Какво означават те за всички нас, които обичаме киното? 

Цялата статия можете да прочетете новия брой на сп. "Мениджър", който е на пазара

още от Лица