Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Излъчиха българските финалисти в Chivas Venture 2019

121

Четири български социални проекта попадат сред щастливите финалисти на местно ниво в международната инициатива за търсене на бизнес проекти със социална значимост – Chivas Venture 2019. Тя предоставя безвъзмезден награден фонд от 1 млн. щ. д. Тази година работещите си идеи представят хора на действието от 20 държави, една от които, заслужено, е и България.

У нас участие взеха десетки стартиращи компании, организации и социални предприемачи, сред които бяха селектирани четирите, които биха направили света едно по-добро място за всички нас.

Кампанията в България премина под знака на силата на човешката воля и желанието за промяна като противовес на всеобщото мрънкане. Конкурсът търсеше активните, можещите и мислещите, онези, които действат в името на всички нас. Основен инструмент бе видео, представящо първата ария, посветена на социалните предприемачи – възпяти с музиката от операта „Кармен“ на Жорж Бизе. Гласовете са на световно известни български оперни певци, а главните роли в клипа се изпълняват от самите социални предприемачи, участвали в предишни издания на Chivas Venture България. Вижте видеото, което достигна до близо 400 хил. души, тук: https://www.youtube.com/watch?v=MZsTfsJb8gQ

В състава на тазгодишното жури на конкурса се включиха Христо Христов - изпълнителен директор на "Нетинфо“, Манол Пейков - собственик на издателска къща "Жанет 45", Елена Маринова - президент и съдружник в "Мусала софт", Станислав Сираков от LAUNCHub и Боян Бенев от SHYN.

На 10 януари 2019 г. от 18:30 часа в Кино Култура, ул. Сан Стефано 22, София ще бъде избран победителят в местния финал. През март 2019 всички глобални финалисти ще летят до Великобритания, за да участват в акселераторска програма в Лондон. Тя ще се проведе в партньорство с The Conduit – дом на новаторска общност от хора със страст към социалната промяна. Глобалният финал на конкурса е в Амстердам през месец май, където ще бъде разпределен и наградният фонд от 1 млн.щ.д.

Ето и кои са българските финалисти в надпреварата:

METEO ROCKS

Амбицията на тримата основатели на Meteo Rocks - Стоян Георгиев, Симеон Найденов и Димитър Митев е да изградят най-голямата и модерна мрежа от метеорологични станции в България и съседни държави и така да подобрят качеството на синоптичните прогнози. В последствие, с получените данни, те ще могат да разработят собствен метеорологичен модел, адаптиран към конкретните особености на Балканския полуостров. Станциите, които произвеждат, са автономни, разполагат със соларен панел, батерия и са оборудвани със сензори за температура, влага, атмосферно налягане и скорост на вятъра. Данните се предават безжично по GSM мрежа, WiFi, като в бъдеще се планира и употребата на сателит (Irridium). Подобен тип информация би била безценна за области като енергетика, за предвиждане на пикови потребления, поддръжка на пътна инфраструктура, за следене на състоянието на пътната настилка, ранна подготовка за екстремни метеорологични явления – мобилизация на гражданска защита, подготовка на хуманитарна помощ, предупреждение на населението и др.

Тяхна метеостанция е вече монтирана в Института по Метеорология и Геология на университет Виена. Работят и с Българския Антарктически Институт за изпращане на пилотна метеорологична станция на Антарктида за изследване на климата.

LAM'ON

Предлагат биоразградимо и подходящо за компостиране фолио за ламиниране на различни принт материали, което да замени сегашното от пластмаса. Гланциран или матиран, всеки продукт на хартия, обработен с този допълнителен слой, го запазва и запечатва за по-дълго време, поради което е и широко приложим в индустрията. Рисковете за околната среда от използването на досегашния пластмасов са много - не само производството на пластмаса уврежда природата, но и факта, че е почти невъзможно тя да се отдели от хартията, което прави непостижимо и рециклирането. Макар че всички тези принт продукти са предназначени да се използват за година, месец или седмица, те могат да издържат за 100 години.

Това, което предлагат от LAM' on е фолио, съставено от царевица като крайният продукт е 100% биоразградим и подходящ за компост.

INITIATIVE FOR SOCIAL EMPOWERMENT (ISE)

Инициатива за социално израстване е социално предприятие, което дава възможност на хора от уязвими групи да израстват и развиват качества чрез технологии, образование, труд и предприемачество. Дизайнери, художници и терапевти обучават хора с увреждания, роми, бежанци и жертви на трафик и насилие в производството на билкови продукти, изработени ръчно, които им дават първоначалния практически тласък за придобиване на социални, трудови, предприемачески и личностни умения, с които те сами да управляват процесите по изграждане и управление на собствено микро предприятие. До момента са обучени 16 жени с леки и средни увреждания в преходно жилище в с. Преколница, 20 роми в с. Брестница, 14 бежанци в София, 6 роми от кв. Факултета, София, 6 жени жертва на домашно насилие с. Долен, Гоце Делчев.

HYPERFOLD

Радина Попова и Петър Захаринов създават Hyperfold с цел намаляване употребата на еднократна пластмаса за ежедневни нужди. Hyperfold предоставя радикални нововъведения в опаковките и продуктите за многократна употреба. Представлява сгъваема технология, която прави всяка тънка тръбна форма контейнер, който накрая заема по-малко от 10% от първоначалния си обем. Само чрез натискане на няколко точки на контейнера, човек може лесно да го сгъне до плоско състояние. Това е универсален механичен принцип, който може да се прилага към различни форми (кутии, бутилки, чаши и т. н.) и работи чудесно както за опаковки за еднократна употреба, така и за повторно използване.

ABOUT Chivas Regal

Chivas вярва, че блендът винаги е по-добър - в живота и в шотландското уиски.

Оригиналното луксозно блендед уиски, както и вярата на Chivas в бленда, са установени още от основателите му - братята Джеймс и Джон Чивас. Те са пионерите в изкуството на блендирането в Шотландия през 19 век. Оттогава до днес Chivas е неразделна част от разрастването на категорията "Scotch whisky" в световен мащаб - като обединява най-доброто уиски от малц и зърно, за да създаде нещо необикновено. Chivas вярва в силата на бленда - в живота и в скоча.

Chivas се гордее, че е световен партньор на Манчестър Юнайтед - най-големият футболен клуб в света, именно заради стремежа на Chivas и вярата в обединението на хората за постигането на нещо велико. Обединяването на амбицията и щедростта, както и използването на успеха за подобряване на средата на живот, са причината, поради която Chivas Venture подкрепя различни социални инициативи с финансиране от 1 млн. долара всяка година.

Домът на Chivas Regal е в Speyside, Шотландия, а глобалният успех се дължи на усилията на повече от 100 държави, които заедно формират семейството на бранда, продавайки повече от 4,2 милиона литра всяка година.

Портфолиото на Chivas Regal включва забележителните Chivas 12, Chivas Extra, Chivas XV, Chivas Mizunara, Chivas 18, Chivas Ultis, Chivas 25, Chivas Regal The Icon, и разбира се Global Travel Retail exclusive Chivas Brothers Blend.

още от Лидерство
22
Понеделник
Април