Лидерство в риск

Лидерство в риск

Лидерство в риск

Липсата на живо общуване, на контакт очи в очи на работното място заради COVID ограниченията може да навреди на дългосрочните перспективи за кариера на млади специалисти, показват нови глобални изследвания сред неотдавна завършилите магистърски програми от 40 различни страни. 

Международното проучване, проведено от Глобалния алианс в образованието по мениджмънт (CEMS), установява, че 72% от участниците в него- повечето в началото на средата на двадесетте години - вярват, че неспособността да общуват физически с колеги ще се отрази негативно на дългосрочната им кариера.  В организацията членуват 33 от водещите световни бизнес училища, 66 корпоративни партньори и 7 неправителствени организации, които предоставят магистърска степен по международен мениджмънт. 

 От 310 респонденти в анкетата, много от които са потенциални бизнес лидери и предприемачи,  две трети също смятат, че липсата на възможности за обучение и контактуване лице в лице (68%), както и свиването на корпоративните бюджети за обучения (66%) значително ще повлияе на техния професионален прогрес. От друга страна, въпреки засилената конкуренция за работа в световен мащаб, 50% от анкетираните смятат, че размерът на пазара на труда е по-незначителна заплаха. Общото ускоряване на цифровизацията (31%) и увеличените възможности за гъвкава работа (40%) също са по-надолу в списъка на опасенията на младите за професионалното им развитие и израстване. 

Основна човешка потребност

 „Младите специалисти осъзнават, че кризата с COVID-19 е ускорила съществуващата тенденция към автоматизация, дигитализация и гъвкава работа, но са загрижени от въздействието, което намаляват личните взаимодействия и възможностите за„ лично “развитие върху кариерата си “, каза Роланд Зигерс, изпълнителен директор на CEMS.  „Те  признават, че социалното взаимодействие и сътрудничество са не само основни човешки потребности, но и ценен източник на иновации, производителност и растеж по време на криза.“  

Използвайте момента за иновации  

Вместо да намаляват възможностите за развитие, глобалните компании и преподаватели трябва да използват възможността за иновации, като намират нови начини да помогнат на следващото поколение от бизнес лидерите да си сътрудничат и изграждат значими мрежи, казва проф. Грег Уитуел, председател на Глобалния алианс на CEMS и декан на Бизнес училището в Университета в Сидни .  

„Въпреки предизвикателствата на пандемията, ние доказахме, че е възможно да се създадат достатъчно добри възможности за обучение чрез онлайн платформи, които дават на завършилите желание и способност да променят нагласите, да мислят критично и креативно и да приемат по-голям риск и гъвкавост. В постпандемичния свят младитет специалисти, които могат да ангажират служители и заинтересовани страни около експерименти и които могат непрекъснато да се учат и адаптират, ще бъдат много търсени, прогнозира той. 

 „От гледна точка на бизнес образованието, един от уроците от пандемията е, че технологичното общуване предоставя възможности за сътрудничество между училищата и техните възпитаници по начини, които преди това не са били изследвани. „Ученето с цифрови възможности ще има по-голям фокус върху взаимодействието, приложението и ученето с опит в бъдеще. Въпреки че ползите от преживяванията в университета са ясни, ние трябва да търсим начини за улесняване на извънкласните дейности, които нашите ученици - които са предимно дигитални.", допълва проф. Уитуел.

 Много е вероятно да видим и промяна към това, което би могло да се нарече космически агностично обучение, където целта е да се осигури наистина ангажиращо образователно преживяване, независимо дали класът е реален или виртуален и независимо къде се намира някой, прогнозира още той. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ