Развитие и израстване в приятелска среда

Развитие и израстване в приятелска среда

Развитие и израстване в приятелска среда

 

Наш колега изкачи един от седемхилядниците - връх Ленин, а друг е един от десетимата астрофотографи на България, с гордост разказва Невен Дилков, изпълнителен директор на телекомуникационната компания "Нетера"*

 

- Господин Дилков, каква част от мениджърския екип на "Нетера" са кадри, израснали отвътре?

- Ние сме международна компания с български корени и с ясно дефинирана позиция в телеком индустрията. Тази позиция е резултат на постоянния процес на иновация, с който се характеризира нашата работа. Всяка година въвеждаме нови продукти и услуги. Иновацията, промяната и развитието са дълбоко вкоренени в нашата култура. Мениджърите ни са израснали професионално с тези послания. Бизнес културата ни се развива вътрешно, тя не се привнася отвън.

В момента при нас работят над 130 души, като голяма част от служителите са с нас повече от 7 години. "Нетера" дава възможност за развитие и израстване в приятелска и подкрепяща честна среда. Мениджърите ни имат възможността да развият себе си и да бъдат на нивото на най-големите в бранша. Всеки един е допринесъл със своя опит за важни промени в компанията и бизнеса и има конкретна заслуга за общите постижения.

- Кои са трите термина, с които бихте описали корпоративната култура, и какво стои зад всеки един от тях?

- Иновация, промяна и развитие. Създали сме култура на иновативен творчески подход към работата си. Вярваме в потенциала на всеки, затова обучаваме служителите си и им даваме свободата да избират най-добрия начин, по който да разрешават многобройните и комплексни казуси в ежедневието. Вярваме, че промяната е необходимост, а не самоцел. За да отговорим на нуждите на клиентите ни в динамичния свят, внедряваме нови технологии на работа. Променяме и структурата на компанията, за да улесним организационните процеси. Имаме развита култура на даване и получаване на обратна връзка. Това ни помага бързо и качествено да подобряваме услугите си. Така сме сигурни, че вървим в правилната посока.

- Какво представлява HR програмата ви за изключителни лични постижения?

- Стараем се не просто да изпълняваме базовите задължения като работодател, а да създадем екип и среда на приемственост. Вярваме в талантите и помагаме за развиването им - затова създадохме програма за изключителни лични постижения, наречена К2. Основната є цел е да поощрява служителите да осъществяват лични предизвикателства, свързани с техни интереси, хоби, талант. Например наш колега изкачи един от седемхилядниците - връх Ленин, а друг е един от десетимата астрофотографи на България. Подкрепяме и различни социалнозначими каузи с некомерсиална цел чрез финансово или друг вид подпомагане. Въвличаме колеги за вътрешни събития, имаме и програма за споделяне на културни преживявания "Черна котка, бял котарак".

- Кой е вашият начин да осигурите стабилна връзка между удовлетвореността на служителите и корпоративния успех?

- Успехът на компанията е проявление на това какво сме ние, в какво вярваме и добра причина да се чувстваме щастливи в работата си. Иначе личната удовлетвореност според мен е резултат от баланса, който всеки от нас постига, и ясното съзнание, че сме намерили своето (може би различно за всеки) място в света и сме полезни.

Освен често срещаните придобивки за служителите, приветливата среда, иновативни и творчески методи за работа ние създаваме собствени практики, като се вслушваме в нуждите на екипа, например "Програмата за борба с бюрокрацията", която позволява нашите служители да не губят време по опашки в институциите. Също предлагаме както външни обучения за развитие на професионалните и личностните умения, така и насърчаваме изява на обучители сред колегите. Не на последно място често намираме поводи да се забавляваме заедно.

Венцислав Савов, сп. "Мениджър"

* "НЕТЕРА" е независим телеком оператор за стандартни и комплексни услуги и проекти в Европа повече от 20 години. Предлага надеждни телеком услуги за бизнеса: интернет достъп, частни мрежи, защита от DDoS атаки, пренос на телевизионни канали, облачни услуги (IaaS), физически сървъри под наем и 24х7, професионална ИT поддръжка, колокация, проследяващи услуги и т.н. Управлява международна мрежа с обхват от над 50 точки на присъствие и 4 собствени неутрални центрове за данни в Европа.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ