Затвори

Станете по-добър лидер с 4 стъпки

Снимка: Shutterstock

Един от най-големите митове за лидерството е, че да бъдеш лидер е трудно. Съгласен съм, че някои хора усложняват излишно лидерската работа и че има такива, които просто не знаят как да ръководят, но това не означава, че лидерството само по себе си е трудно.

Да бъдеш лидер може да е изключително лесно и затова реших да споделя с вас 4 лесни стъпки, които може да предприемете още днес, за да станете по-добър ръководител и да подобрите вашето влияние и резултати.

1. Усмихвайте се повече

Когато се усмихвате повече, вие създавате една по-позитивна атмосфера, която неизменно създава положително отношение както към самите вас, така и към вашите служители и колеги. Честото усмихване помага за изграждането на по-силна връзка с вашите екипи и ви кара да изглеждате по-достъпни. Освен това,  усмивката е заразна: когато се усмихвате на някого, обикновено той ви отвръща със същото, а ефектът се отплаща многократно.

На биохимично ниво усмихването води до освобождаване на ендорфини и серотонин, известни още като хормони на щастието. Ендорфините са естествени болкоуспокояващи, които могат да се борят със симптомите на различни заболявания, преди те да навредят на вашия организъм. Подобно е и действието на серотонина, който действа като антидепресант, помагащ за намаляването на стреса.  

Както вече казахме, усмихването ви кара да изглеждате по-достъпни, а хората не харесват лидери, които се държат дистанцирано и студено с останалите. Усмихвайте се на всички хора с които се срещате, а не само на шефовете, пред които отговаряте. Това ще превърне усмивката във важна част от вашата идентичност.

2. Слушайте повече

Когато слушате повече, вие отдавате на служителите си нужното уважение и показвате, че цените тяхното мнение, което помага за изграждането на уважение и доверие към вас като лидер. Това не означава да приемате всички дадени съвети и предложения, но когато изслушвате идеите на вашите екипи, те се чувстват по ангажирани и отдадени на работата. Когато говоря за слушане, не става въпрос само за официалните срещи, а и за времето, което отделяте на хората в неформални ситуации, като например, когато се срещнете с ваш колега при машината за кафе.

Като допълнителен бонус , в тези моменти може да чуете нещо наистина ценно, тъй като хората на предните линии често знаят повече от мениджърите за належащите проблеми, които трябва да бъдат разрешени възможно най-бързо.

Забелязал съм, че когато съм показвал готовност да изслушвам своите служители, те сами започват да ме търсят и да ми носят ценна информация, която ми помага да обърна внимание на конкретни проблеми, преди да са се превърнали в истински кризи.  

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Йордан Узунов е директор производствена дирекция в СТЕМО. Магистър по компютърни системи и технологии от Техническия университет - Варна. Сертифициран ИT одитор от международната неправителствена организация ISACA - Асоциация за одит и контрол на информационни системи.

Милена Драгийска е главен изпълнителен директор на "Лидл България"

Цитат на деня
Виц на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 18.07.2018 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 18.07.2018 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.68446
0.593662
CNY
10
2.50612
3.99023
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.19465
0.455654
RUB
100
2.66801
37.4811
USD
1
1.68446
0.593662