Твърде заети, за да бъдете наистина добри лидери. Нима?!

Твърде заети, за да бъдете наистина добри лидери. Нима?!

Твърде заети, за да бъдете наистина добри лидери. Нима?!

Ако са ви казвали, че сте „роден да бъдете лидер“, то това най-вероятно се дължи на 7 лидерски практики, които следвате, макар и несъзнателно. За съжаление, в повечето случаи хората на властови позиции забравят(или никога не прилагат) тези практики.

Честно казано, те отлагат „развитието на лидерските умения“ на персонала на някои от своите най-доверени служители, защото са „твърде заети“, за да се занимават с нуждите и желанията на своите подчинени.

Ето седем практики, за които добрите лидери никога не са прекалено заети:

1. Твърде заети да дават обратна връзка

Това е основен принцип на продуктивната комуникация и ефективното лидерство, без значение дали става въпрос за адресиране на някакъв проблем, изясняване на детайлите около някаква задача или задаването на очаквания за конкретни резултати. Ако един лидер е твърде зает, за да практикува редовно даването и търсенето на обратна връзка, то той чисто и просто не си върши работата както трябва. Ето и пет важни фактора за добрата обратна връзка.

 - Бъдете кратки и точни, избягвайте претоварването с информация

 - Използвайте конкретни пример

 - Опишете вашите очаквания и искания; фокусирайте се върху въпроса/задачата, а не върху човека

-Уверете се, че всичко е разбрано и че няма неясноти

-Бъдете отворени за дискусии

2. Твърде заети да помагат на служителите си да стават по-добри в работата си

Една от отличителните черти на ефективното лидерство е фокуса върху изграждането на фирмена култура, базирана на ученето и сътрудничеството, вместо на класическата йерархическа структура, при която най-важна роля играят решенията на хората, които са на върха на стълбицата.

Лидерите, които се стараят да развиват уменията, познанията и управленските качества на своите служители имат огромно преимущество пред останалите.

3. Твърде заети да помагат на своите служители намерят цел и смисъл в работата си

В книгата „Give and Take“ професорът от бизнес училището Уортън към Университета на Пенсилвания Адам Грант казва, че когато човек намира смисъл в работата си, той става не само по-щастлив и удовлетворен от живота си, но и по-продуктивен. Според Грант един от начините да постигнете този ефект е като дадете на служителите си шанса да се срещнат с хората, чиито живот е белязан от работата им – техните клиенти.

Когато служителите ви имат чувството, че с работата си допринасят по някакъв начин за подобряването на света, те стават по-ангажирани и мотивирани да дават най-доброто от себе си.

4. Твърде заети да изграждат здрави и дълготрайни връзки със служителите си

Великите лидери отделят значително време за изграждането на стабилни взаимоотношения със своите служители. Те споделят с тях лидерските си отговорности и ги включват в процеса на вземане на решения.

Тези лидери създават работна среда, в която хората не се страхуват да поемат рискове, защото се чувстват свободни да демонстрират своята креативност и да споделят идеите си открито. Причината за това е, че отношенията им с техните шефове се градят на взаимно доверие, а не на страх.

5. Твърде заети да оценят приноса на своите служители

Не подценявайте силата на признанието. Проучване на Gallup в което са участвали повече от 4 милиона работници по света, показва, че хората, които редовно получават похвала:

 - са по-продуктивни

 - са по-ангажирани

 - по-склонни да останат да работят в компанията

 - получават по-добри оценки от своите клиенти

 - участват в по-малко инциденти на работното място

 6. Твърде заети, за да бъдат търпеливи

Лидерът, който е търпелив и може да контролира емоциите си, обикновено получава по-малко внимание от харизматичния ръководител, който бързо се пали. Въпреки това, първият е по-ефективният от двамата, що се отнася до постигането на реални резултати в работата.

Проучване от 2012г. установява, че търпеливите хора обикновено постигат по-голям напредък по целите, които си поставят, и са по-удовлетворени от резултатите, които постигат(особено когато става въпрос за трудни задачи) в сравнение с по-нетърпеливите хора.

Други изследвания показват, че търпеливите хора страдат по-рядко от депресия и могат да се справят по-добре със стресови ситуации.

7. Твърде заети да изслушват другите хора

Много лидери не искат да чуват идеи и мнения за тяхното лидерство, независимо дали те са конструктивни или не. Тези лидери работят в „егосистема“, вместо в екосистема

От друга страна, лидерът, който е добър слушател, знае как да филтрира драмата и хапливите критики от важната информация и фактите, които да му помогнат да подобри собственото си представяне и да отговори на нуждите и желанията на другите.

..............................

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ