Как да се превърнете от мениджър в истински лидер

Как да се превърнете от мениджър в истински лидер

Как да се превърнете от мениджър в истински лидер

Дебатът за различието между мениджърите и лидерите продължава, но без съмнение е ясно, че между двете съществува разлика както в дефиницията, така и в поведението. Определенията, които аз използвам за тях са следните:

Мениджмънт: Манипулиране на другите с цел постигане на личен успех.

Лидерство: Овластяване и помагане на хората, за чиито живот отговаряте.

Ако в живота ви не е имало силна фигура, която да ви научи за помагането и овластяването на хората, най-вероятно клоните към стила на мениджъра. Питате се защо? Защото това се преподава в училище, в университета и във всички програми за обучение и усъвършенстване на лидерски и управленски умения. В много отношения нашата среда ни учи да бъдем мениджъри, а не лидери, но това не ни оправдава.

Това са пет навика, които могат да ви помогнат да се превърнете от мениджър в истински лидер.   

1. Намерете цел различна от парите

Няма никакво съмнение, че парите са важна част от живота, но един от най-добрите начини да станете лидер е да откриете истинска цел във вашата работа, която няма общо с финансовото ви състояние. Ако единствената причина да ходите на работа са парите, вашите колеги бързо ще го разберат и вие никога няма да направите нужните стъпки, за да се превърнете в лидер.

2. Спрете да си търсите извинения

Ако често си казвате, че „работният ден не ви стига“ или, че „това тримесечие е изключително важно за компанията“, спрете за секунда и се замислете над думите си. Всеки ден и всеки час са важни, но това не означава, че може да спрете да спрете да се държите като лидер и да започнете да злоупотребявате с времето на вашите служители.

Каквито и да са обстоятелствата, забравете за оправданията, поемете отговорност и запретнете ръкави.

3. Помагайте и извън работното място

Уинстън Чърчил е казал: „Преживяваме с това, което получаваме, но живеем с това, което даваме.“

Потърсете начини да вземете участие в благотворителни дейности или да се включите в групи за помощ и подкрепа. Ако се научите как да жертвате свободното си врем за хора, които не познавате, със сигурност ще знаете как да помогнете на тези, които работят с вас.

4. Фокусирайте се върху примера, който давате

Посланието „Правете каквото ви казвам, а не каквото правя“, е сигурен начин да разрушите доверието, което вашият екип има във вас. Да водите с личен пример, от друга страна, обхваща всички ваши действия: времето, в което пристигате в офиса, броя на вашите почивки, моралните и етичните решения, които вземате както на работа, така и вкъщи.

Изборите, които правите всеки ден, се наблюдават и оценяват от другите. Отговарят ли действията ви на начина, по който искате да бъдете приет от останалите?

Не позволявате вашата позиция да бъде пречка за позитивния пример, който давате на вашия екип.

5. Спрете да се правите на герой

Подобно на повечето професионалисти, осъзнах най-голямата си слабост още в самото начало на моята кариера. Вярвах, че аз съм единственият човек, който може да направи нещата както трябва и че трябва да взема лично участие във всяко едно решение, което се взима в компанията.

Тогава някой ми каза: „Ако искате да стигнете бързо, отидете сами. Ако искате да стигнете далеч, вървете заедно.“

От този момент нататък знаех, че няма нужда да бъда герой. Днес аз съм обграден от талантливи хора, които мога да помоля за помощ и на които мога да разчитам. Сега знам как да споделям отговорността си с останалите и опитвам да слушам повече, отколкото да говоря.

 

Джон Ийдс, автор на F.M.L. Standing Out & Being a Leader, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ