Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Никога не се задоволявайте с „достатъчно добре“!

299441

Снимка: Shutterstock

Най-добрата работа на един лидер трябва винаги да предстои. В противен случай, вие просто сте се пуснали по течението. Въпреки че тези периоди на по-ниско натоварване могат да бъдат полезни за възстановяването на вашата енергия, ако те се превърнат в неразделна част от ежедневието ви, не трябва да ви учудва появата на по-слаби бизнес резултати в дългосрочен план.

По тази причина от съществено значение за успеха на лидерите е поддържането на високо ниво на ангажираност и възлагането на предизвикателни задачи за техните служители, които ги мотивират да дават най-доброто от себе си. Същевременно с това добрите лидери търсят баланс между краткосрочните и дългосрочните цели, тъй като фокусът върху само едната група от цели може да доведе до застой в бизнеса и да открие пред конкурентите ви възможност да ви задминат. Важно е всеки ден да инвестирате енергия и време както в усвояването на умения и знания, от които имате нужда в момента, така и в такива, от които може да са ви от полза в бъдеще.

Ето няколко идеи, които може да използвате за развитието на умения, които ще ви трябват в бъдеще, докато работите по задачите, които трябва да изпълните в настоящето.

1. Не се задоволявайте с „достатъчно добре“

Напротив, покажете, че сте готови да направите всичко нужно, за да постигнете възможно най-добрия резултат, и бъдете пример за нивото на ангажираност и мотивация, което очаквате от вашия екип. В края на краищата, именно лидерите са тези, които задават тона, темпото и посоката на работа и посоката, които следват служителите.

2. Задайте правилните въпроси на вашия екип

Започнете следващата среща на екипа с въпроса: „Как може да се справим по-добре, по-бързо и по-икономично с нашата задача?“

По този начин вие ще започнете да им създавате трайната нагласа, че не трябва да се отдават на самодоволство заради доброто си представяне през вчерашния ден и да се стремят днес да бъдат още по-добри. Виждал съм тази стратегия да върши чудеса.

Президентът на компания, с която работим в момента, никога не завършва срещите със своя екип без да обиколи стаята и да попита всеки един от присъстващите служители за идеи за развитие и растеж на бизнеса. Това е неговият начин да покаже на останалите, че не могат да лежат на стари лаври и че трябва винаги да бъдат на ниво. Подходът определено работи, а въпросната организация е лидер в своята индустрия.

3. Създайте си навика и дисциплината да се питате редовно „Какво следва?“

Когато отделяте време да мислите за стъпките, които вие и вашият екип трябва да предприемете, за да постигнете следващата цел, която сте си поставили, вие създавате един „мисловен навик“, който ви помага да идентифицирате и предвидите от какво ще имате нужда, за да задържите на върха и в бъдеще.

Не забравяйте, че работата на лидера  е дълъг маратон, а не кратък спринт. Отделяйте нужното време за почивка, но никога не позволявайте да изгубите страстта си към работата и желанието да бъдете най-добрите.

Джеймс Кер, автор на „The Executive Checklist", за Inc.com

още по темата
още от Лидерство
21
Неделя
Октомври