Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Новите тийнейджъри - чувствителни, умни, обичащи семейството

142

Снимка: Shutterstock

Ново изследване от Великобритания, проведено сред 1000 души на възраст между 16 и 18 г., очертава характерните черти на настоящото младото поколение, които го различават от предишното. 

Проучването е направено от British Pregnancy Advisory Service по повод резкия спад на бременността сред тийнейджърите в страната, предава Би Би Си.

От него става ясно, че младежите днес са предимно чувствителни и интелигентни и предпочитат да прекарват времето си със семейството си, което високо ценят - майка си, баща си, сестрите и братята, вместо с приятели. Романтичните им връзки са предимно онлайн. Това се оказва причината за спада на забременяването сред тийнейджърите на Острова от 2007 г. насам. 

Две трети от тях споделят, че никога не са били с партньор досега. 24% казват, че никога не са пили алкохол. 

Проучването отчита, че настоящото поколение младежи е още по-фокусирано върху образованието си и бъдещата кариера.

Над 80% от момичетата и момчетата заявяват, че да се справят добре на изпитите и да успеят в кариерата, която са си избрали, е техен водещ приоритет. 68% посочват като приоритет и прекарването на време със семейството е такъв. 

Младите хора гледат на времето със семейството като много важно и по-значимо от това с приятелите. Много от тях споделят, че ангажиментите около ученето им пречат "да организират" свободно време да се виждат с приятели. 

В същото време от ежедневни дневници, попълнени от тях в рамките на изследването, става ясно, че тийнейджърите прекарват средно почти 5 часа онлайн всеки ден по неработни или учебни причини. По-малко от една четвърт се срещат с приятелите си лично - те предимно говорят онлайн. 70% общуват с приятели онлайн 4 пъти седмично и повече. В същото време младите хора, които по-често се срещат с приятели на живо, е по-вероятно да са сексуално активни. 

още от Ново поколение
16
Неделя
Юни