нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

10 стъпки към стабилната PR стратегия

Снимка: Shutterstock

Глобализацията, здравната криза и новите технологии превърнаха 2020 г. в една от най-непредсказуемите години. Адаптивността е новото конкурентно предимство във всички отрасли, защото промените в света на бизнеса се случват бързо. А можете да изградите устойчиво конкурентно предимство като създадете глобална PR стратегия. Ето как да го направите:

Каква е целта на цялостната кампания? 

Преди да започнете да размишлявате върху резултатите от PR-а, е важно да разберете какво искате да постигнете за вашата марка. Трябва да се запитате: "Каква е целта на цялостната кампания?" Независимо дали става въпрос за стимулиране на продажбите, повишаване на осведомеността, генериране на възможни клиенти или да се утвърдите в Instagram, първо трябва да създадете целите, за да ги постигнете. Кампания, която няма ясна цел, е трудна за изпълнение и объркваща за вашата аудитория.

Напишете запомнящо се съобщение за пресата 

Спрете трафика с убийствено заглавие, предназначено да привлече вниманието към вашия продукт или услуги. Това ще привлече читателите и ще ги накара да искат да знаят повече. Не забравяйте да включите 5 важни въпроса, започващи с кой, какво, къде, кога и защо - описвайки ги още в първия абзац. Никога не забравяйте да включите данните си за контакт и не забравяйте, че по-малкото е повече, така че го запазете на максимум една страница.

Събудете интереса на медиите 

Подбудете интереса на местните медии, за да спечелите клиенти. Напишете персонализиран имейл до вашия медиен контакт, описвайки каузата си. Бъдете задълбочени и креативни в подхода си. Например можете да създадете и изпратите медиен пакет или комплект за преса, така че каналът да разполага с цялата необходима информация, за да опише добре вашата история там.

Опитайте с безплатна промоция

Всички обичат безплатни! Предлагайки промоция, имате възможност да достигнете до нова аудитория. Вашият бизнес трябва да е готов да предостави нещо ценно, но безплатно на обществеността. Свържете се с вашите целеви медии и ги уведомете за промоцията. Ако предлагате определен вид услуга, опцията за безплатна консултация също е начин да предизвикате интерес в потенциалните си клиенти.

Проследяване

Важно е да се обадите или изпратите имейл на целевата медия, за да проследите как е минала кампанията. Попитайте журналисти, инфлуенсъри или други важни хора, свързани с вашата кампания, дали са получили своите продукти и имат ли актуализации за вас. Това ще покаже, че сте заинтересовани. Необходими са последващи действия, но никога не трябва да тормозите хората, за да получите по-добро покритие.

Станете експерт

Проучете добре и овладейте своята сфера на търговия. Уверете се, че сте добре подготвени за интервю в медиите. Ако излезете като неинформиран, доверието към вас може да пострада. Искате клиентите ви да вярват, че вие ​​сте най-добрият във вашата област. Освен това е необходимо да отделите време за размисъл за онези, които ви вдъхновяват. Правейки това, ще можете да осъзнаете кои характеристики и способности са важни за вас.

Пишете статии 

Статиите могат да дадат представа за компанията, в която работите, и да подчертаят работата, която вършите. Включете ексклузивно съдържание и привличащи заглавия към медиите, към които сте се насочили. Интригуващо заглавие привлича публиката и я кара да иска да прочете останалото. Но бъдете внимателни да не давате прекалено много обещания, които не можете да изпълните. 

Бъдете себе си

Когато говорите пред медиите, оставете вашата личност да блести. Вашата естествена харизма ще привлече клиенти и те лесно могат да разберат дали сте автентични. Прегърнете вашата индивидуалност и не се опитвайте да бъдете някой друг. Бъдете себе си!

Бъдете достъпни и запомнящи се

Уверете се, че всеки може да се свърже с вас, когато изпращате съобщение до медиите. Невероятно важно е да бъдете отзивчиви. Трябва да проверявате имейлите си, текстовите и гласовите съобщения по няколко пъти през деня, за да покажете, че сте отговорни. Не забравяйте да изпратите благодарност по имейл на журналиста, който отразява вашата кампания, след като статията бъде публикувана. Това е обикновен жест, който означава много за отсрещната страна.

Вярвайте в себе си

Вярвайте в себе си и не се отказвайте. Свързването с медии отнема време и може да се наложи да изпробвате няколко различни ъгли, преди да успеете да постигнете известно сцепление. Бъдете упорити, проявете малко търпение и скоро продажбите ще започнат да се развиват. 

Източник: Ейдриан Фолк, основател и главен изпълнителен директор на Believe Advertising & PR за Еntrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

още по темата
още от Маркетинг