3 урока по маркетинг от „Замръзналото кралство“

3 урока по маркетинг от „Замръзналото кралство“

3 урока по маркетинг от „Замръзналото кралство“

Бранд историята ви е свързващият мост с аудиторията. Тя е като всяка завладяваща приказка, която докосва читателя и го кара да се чувства част от приключението. Реалността обаче е много различна от случващото се в приказките – дали бизнесът ви се справя с нея?

Помислете си за любовните симпатии на Анна от „Замръзналото кралство“. Брандът ви може би ще иска да е Кристоф Бьоргман, спасителят, който я печели с експертизата и причудливия си чар, но в действителност много марки се открояват като Ханс Уестъргард, адски склонният да развие егоизма си за сметка на другите. Ето какво още може да научите от най-любимото детско филмче напоследък.

Опростете историята си

Потребителите няма да се припознаят в историята ви, ако не могат да я разберат, защото сте ги объркали. „Бизнесът понякога защитава егото си зад сложни думи, за да онагледи колко сложни са продуктите му“, споделя Майк Спаковски, главен и креативен директор на агенцията Atomicdust. „Това става за сметка на яснотата“, добавя още той.

Когато Airbnb се ребрандира през 2014 г. и лансира концепцията си, беше с една стъпка по-близо до ситуирането на потребителите в разказа, като разработи безплатна интерактивна платформа, която им позволяваше да създадат собствена версия на логото, наречено Bélo. Целият ребрандинг беше създаден така, че да позволи на потребителите максимално да участват в него и да помогнат за оформянето на нова глава от историята му.

Направете вашия потребител герой

Добрите продукти и услуги са създадени, за да разрешат предварително установен потребителски проблем. Често това може да накара маркетолозите да позиционират бранда като герой на една история. Много по-въздействащо обаче би било героизмът да бъде прехвърлен върху аудиторията.

Да вземем за пример пазара на неинвазивните пренатални тестове. С увеличаването на средната възраст, на която жените стават майки, бебетата са изложени на по-голям риск от хромозомни нарушения, които могат да бъдат засечени чрез генетични тестове. Когато компанията Illumina искаше разпространи услугите си за генетичен скрининг, стартира кампания със здравно-креативната агенция The Bloc, която позиционира клиентите като героични търсачи на информация. Така те информираха бъдещите родители какви генетични проблеми могат да настъпят във всеки етап от бременността.

Покажете, че държите на ценностите на аудиторията

Ако една история направи трайно впечатление, тя би се разпространила бързо, много повече. Според проучване на Edelman 53% от клиентите вярват, че компаниите трябва да подкрепят поне една кауза, от която нямат директна полза в печалба.

Компанията за аутдор екипировка REI обръща голямо внимание на бранд идентичността. През 2019-а, за пета поредна година, брандът затвори врати на Черния петък, но все пак плати на служителите си за този ден. Последния път обаче потребителите бяха помолени да се включат в 52 седмици на предизвикателства, за да „редуцират въздействието си, да станат активни и да оставят света по-добър от този, който са намерили“.

Как вашата история отразява дълбоко ценностите, притесненията и мечтите на публиката ви? Определенято на всичко това е от ключово значение за привличането на клиентите ви към нещо по-голямо от вас самите или компанията ви. Докато разработвате личната си бранд история, си припомняйте гледната точка на Кристоф: „Не става въпрос единствено за мен“.

По материал на Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ