5 често срещани грешки при маркетинга в социалните медии

5 често срещани грешки при маркетинга в социалните медии

5 често срещани грешки при маркетинга в социалните медии

Много хора имат прекалено или недостатъчно завишени очаквания за резултатите, които трябва да очакват от маркетинга в социалните медии, карайки ги понякога да губят не само време, но и пари за неефективни стратегии и тактики. Затова нека поговорим за някои от често срещаните грешки, които хората правят в социалните медии, как да ги избегнете и какво трябва да правите вместо това, за да увеличите максимално резултатите си, пише Джеръми Кнауф за entrepreneur.com

Непоследователна дейност по публикуване 

Много хора започват супер мотивирани стратегии в социалните медии, но тази мотивация бързо отслабва и това мислене е напълно разбираемо. Първоначално предприемачите са изключително заети, така че когато съчетаете това с факта, че мнозина имат нереалистични очаквания по отношение на това колко време отнема да видят резултати, е лесно да разберете защо те често спират скоро след стартирането. Други разбират значението на социалните медии и затова продължават да се опитват, което води до цикъл от многократно стартиране и спиране.

Проблемът тук е многостранен. Първо става въпрос на инерция. След като влезете в рутината на работата в социалните медии, ще откриете, че започвате експоненциално да увеличавате резултатите си без да увеличавате работата, ще ви е по-лесно да измисляте идеи за съдържание и да се ангажирате с ваши последователи. 

На второ място се засяга възприятието на аудиторията. Когато клиентите ви видят, че се показвате непоследователно в социалните медии, със седмици или месеци между публикациите, те ще поставят под въпрос вашата последователност като цяло. От друга страна, когато ви видят, че ежедневно публикувате ценно съдържание, те ще приемат, че сте еднакво последователни и в други аспекти на вашия бизнес.

На трето място се нареждат алгоритмите, които определят какво се показва във фийд нюза на хората. Когато публикувате последователно, ще "обучите" алгоритъма да показва съдържанието ви на повече хора по-често. В резултат на това повече хора ще се ангажират със съдържанието ви, посочвайки на алгоритъма, че то е полезно и трябва да се показва на още повече хора.

Публикуване на съдържание извън марката 

Понякога може да изглежда трудно да се публикува достатъчно съдържание, за да се поддържа силно присъствие в социалните медии. В опит да запълнят пропуските, някои хора избират да публикуват съдържание, което, макар и евентуално интересно, информативно или забавно, е извън тяхната марка. Това е еквивалентът на говорене, само за да говорите, и наранява вашата марка.

"Правилата" варират от платформа до платформа и дори от марка до марка, но основната предпоставка е, че макар че не е задължително винаги да е свързано с вашия бизнес, всичко, което публикувате, трябва да се съобрази с основните ценности на вашата марка и личност. Един добър подход е да изберете 3 до 5 основни теми, по които сте запалени, като своя основа (например маркетинг, бизнес и устойчивост). Когато избирате темите си, важно е поне една или две да могат да бъдат свързани директно с продуктите или услугите, които предоставяте и че всяка от вашите теми отговаря на това, с което се отличава вашата марка.

Всяка социална мрежа е уникална среда и това, което работи за една, може да не работи за друга. Например, можете да публикувате неща в личния си профил във Facebook, които може да не са идеални за вашата публична страница в същата мрежа. А съдържание, което работи чудесно за Facebook, може да не е идеално за Instagram или Twitter, ако не претърпи съществена преработка. Важно е да разберете коя е вашата аудитория и какво резонира с нея на всяка платформа.

Молите приятели да харесат/следят вашата страница

Това е една от най-често срещаните грешки, макар на пръв поглед да изглежда безобидна. В крайна сметка какво лошо има в това, че повече хора харесват страницата ви? Истината е, че това може да има вредни ефекти. Повечето страници нямат много последователи, когато започват, а за много марки повечето от тези последователи са съставени от приятели и от семейството - хора, които никога няма да купуват. И тъй като те не са потенциални клиенти, те вероятно няма да се ангажират със съдържанието на тази марка. 

Това изкривява процента на ангажираност, което уврежда органичния ви обхват. С други думи, когато по-малък процент от хората се ангажират с вашето съдържание, алгоритъмът, който задвижва фийда, ще възприеме, че хората не се интересуват от съдържанието  и ще започне да им го показва по-рядко.

Поканата на хора, които не са потенциални клиенти, да харесат страницата ви увеличава броя на последователите ви, но също така изкривява действителната ви ангажираност с "призрачни" последователи, така че ще достигнете до по-малко хора. Вместо това се съсредоточете върху изграждането на аудитория от ангажирани потенциални клиенти. 

Добавяне на произволни хора към вашите групи 

Всички мразим да бъдем добавяни към неподходящи групи без наше разрешение и въпреки това няма механизъм, който да го предотврати. А в този случай крайният резултат обикновено е един и същ: негативно възприятие за вашата марка. Ето защо е важно да осъзнаете, че е приемливо да каните хора във вашата група, но само когато наистина знаете, че те биха се заинтересували от вашите продукти.  

Наличието на куп незаинтересовани, неангажирани хора във вашата група разрушава ангажираността ви. Това ви вреди на алгоритъма, което означава, че тъй като по-малко хора се ангажират с вашето съдържание, Facebook ще започне да го показва на по-малко хора. Наранява ви и от гледна точка на възприемането на марката. Ето защо е изключително важно да имаме правилните хора в нашите групи. 

По-добър подход вместо просто да щракнете върху бутона "покани" и да добавите куп имена, е да ги поканите ръчно, чрез имейл или дори платени публикации. Това им дава възможност да се присъединят, ако проявяват интерес, без да бъдат принуждавани. 

Постване в социални медии на автопилот 

Много задачи могат и трябва да бъдат автоматизирани, но някои хора възприемат това твърде буквално. Някои аспекти на социалните медии могат да бъдат автоматизирани, но не и цялата ви кампания. 

Някои хора бъркат, регистрирайки се за някакъв инструмент за публикуване в социалните медии като Meet Edgar, Hootsuite или Buffer, като в резултат на това се случват две неща.

Първо, така аудиторията вижда, че марката използва социалните медии, за да отправи посланието си към всеки, който случайно го види, а това може да доведе до дългосрочно отрицателно въздействие върху марката. Второ, алгоритъмът започва да понижава съдържанието, защото никой не се интересува от него. Това означава по-малко ангажиране от страна на аудиторията.

Ако искате солидни резултати от вашите усилия в социалните медии, трябва да направите нещо повече от просто публикуване на постоянен поток от съдържание. Трябва да се ангажирате с аудиторията си и да им покажете, че всъщност ви е грижа за тях.

Източник: Джеръми Кнауф за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ