Това е мит!

Това е мит!

Това е мит!

Джесика Ломан е маркетинг стратег и основател на организацията „Етичен бранд маркетинг“, автор на поредица детски книжки и защитник на околната среда. Текстът е от блога ѝ и е публикуван с нейно съгласие.

Маркетолозите винаги са лошите – тяхна е вината, ако продажбите не вървят и са първите, чийто бюджет се свива, когато стане напечено. Хората чуват „маркетинг“ и си представят подъл човек, който се опитва да ги убеди, че се нуждат от нещо, което не искат. Но грешат.

Уверявам ви, маркетингът не е лош. Ако бизнесът ви страда, има вероятност маркетингът ви просто да се нуждае от внимание. Ако идеята за маркетинг ви звучи зле или пък скъпо, ще ви провоккирам, като ви кажа, че вероятно не го правите правилно. Маркетингът трябва да ви кара да се вълнувате да споделята мисията си. Най-добрите маркетолози имат страст към това, което рекламират, и тя си личи. Вижте 5 мита за маркетинга, на които не трябва да вярвате.

Мит 1: Маркетингът е само за големи корпорации

Маркетингът е жизнената сила на всеки бизнес. След като сътворите своя бизнес план, следващото нещо, което трябва да направите, е да създадете маркетинг стратегия. Маркетингът е свързан с това да покажете бизнеса си пред правилните хора в правилното време. Независимо дали той е малък или голям, маркетингът е необходим за успеха му.

Идеята за „ако го изградите, ще се появят“ не е правилният подход към бизнеса. Дори да имате най-великата мисъл на планетата, ако никой не знае за нея, никой няма да я купи. За тези, които имат физически магазин, зависещ единствено от посетителите, за да стои на повърхността, не отрязвайте маркетинга. Ако пък сте онлайн, само напълването на уебсайта ви с ключови думи и молитвите към SEO за първа страница няма да доведат до магически траафик към сайта ви.

Вместо това, мислете за иделния потребител, който би имал полза от продуктите или услугите ви. Веднъж щом знаете на кой продавате, можете да започнете да оформяте маркетинг стратегия, която говори и ангажира тях, както и помага да решат проблем, който имат, или дори такъв, който нямат представа, че имат. Тогава ще видите увеличаване на трафика, съответно и на продажбите. Това е важно, независимо дали сте във Fortune 500, или сте малък бизнес.

Мит 2: Маркетингът е скъп

Изобщо не е задължително да е високобюджетен. Да, ще трябва да похарчите някакви средства, но отделянето на доста пари за лош маркетинг не е по-ефективно от това да не харчите нищо. Истината е, че можете да създадете добър маркетинг и с много малък бюджет. По-важно е да се позиционирате подходящо, така че идеалният потребител да може да ви намери. Той във Facebook ли е, или в LinkedIn? Как прекарва времето си и как продуктът или услугата ви пасва в живота му?

Когато започнете да ангажирате аудиторията си автентично, ще създадете фенове, които ще ви помогнат да разпространите посланието си и ще разкажат на повече хора за вас. Това е много по-стойностно, отколкото всяка платена реклама. (продължава на следващата страница)Мит 3: Маркетингът е измама

Обичаме да чуваме това. Да, има нечестни маркетолози, но това не прави целия маркетинг лош. Като практика, той е неетичен. Когато свързвате бизнеса си със съмишленици, за да инициирате положителни промени във вашата индустрия, добрият маркетинг ще разпространи посланието ви по-далеч и ще бъде по-ефективен.

Най-добрата част от това да сте етичен бранд е това, че вашите честност и интегритет всъщност ще направят създаването на ценно маркетинг съдържание малко по-лесно.

Мит 4: Маркетингът отнема време

Не ме разбирайте погрешно, трябва да посветите част от времето си на ефективността на маркетинга ви. То може да бъде добре инвестирано в създаване на фокусирана маркетинг стратегия, таргетирана към правилната аудитория. По този начин няма да прекарвате цялото си време, полагайки излишни усилия, и ще можете да се съсредоточите върху това, което правите най-добре – грижата за вашите клиенти. Да останете организирани и фокусирани ще ви помогне да управлявате по-добре времето си.

Мит 5: Маркетингът е налучкване

Абсолютно най-любимата ми част от маркетинга е, че се състои от почти равни части креативност и наука. Ако се придържате към остарялото „да пробваме това, за да видим дали работи“, губите ценно време и пари. Възможно е нещо да заработи и да нямате представа защо. Това не е добър начин да пропилявате маркетинг бюджета си, особено ако е малък.

Добрият маркетинг се основава на данните, научни и преднамерени. За да сте ефективни, научете се как да разчитате и разбирате какво ви казват анализите ви и как да превърнете информацията в действия. Ако сте несигурни, винаги можете да направите малки промени, за да се насочите към аспекта на маркетинга ви, който привлича внимание и да го репликирате.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ