5-те най-лоши реклами за всички времена

 5-те най-лоши реклами за всички времена

5-те най-лоши реклами за всички времена

Преди една реклама да достигне до широката публика, преминава през няколко нива. Обикновено има комуникационна агенция, която представя идеите и концепциите, които трябва да бъдат одобрени от мениджмънта и маркетинг лидерите на един бранд. Въпреки че има много опции за контрол на качеството, които да предотвратят провала, такъв понякога се прокрадва, включително и при световноизвестни брандове. Ето кои са петте най-лоши реклами за всички времена според маркетолога Аш Юрберг.

Nivea

[[{"fid":"358566","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":785,"width":700,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Източник: Medium.com

Не е ясно дали зад тази идея стои маркетинг агенция, или вътрешен екип на Nivea. Рекламата е създадена за пазарите в Близкия изток и е пълен провал заради расистките си отенъци. В социалните мрежи следва поредица от критики, затова два дена след лансирането на кампанията брандът я сваля и поднася извинение и сам обявява поста за „подвеждащ“.
Lifelock

[[{"fid":"358567","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":429,"width":660,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]].

Източник: Medium.com

През 2006 г. компанията за защита на данни стартира кампания с поредица от билбордове, на които е изписан номерът на главния изпълнителен директор Тод Дейвис, като целта е да се промотира факта, че Lifelock може да направи „личната информация безполезна за престъпника“.

Не е изненада какво следва – Дейвис става жертва на кражба за самоличност от хакери цели 13 пъти, а накрая компанията му получи глоба от 12 млн. долара от Федералната комисия по търговия на САЩ за измамна реклама.

Reebok

[[{"fid":"358568","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":624,"width":562,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Източник: Medium.com

Тази реклама, предназначена единствено за германския пазар, придоби популярност и отвъд границите на страната, след като десетки потребители в социалните мрежи призоваха за бойкот на бранда, тъй като окуражава хората да изневеряват.

WWF

[[{"fid":"358569","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":489,"width":700,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]

Източник: Medium.com

В своя кампания Световният фонд за природата използва атентатите от 9 септември 2001 г., за да илюстрира последствията от удар от цунами.

Агенцията DDB Бразилия призна, че тази реклама „въобще не е трябвало да бъде правена“ и прехвърли вината за одобрението ѝ върху младши персонала, отбелязвайки липсата му на опит. Тогава американският клон на WWF се дистанцира от случая.

Dupont

[[{"fid":"358570","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"5":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":939,"width":700,"class":"media-element file-default","data-delta":"5"}}]]

Източник: Medium.com

Това е първият американски производител на целофан, използван за по-дълготраен живот на хранителни продукти. Тази реклама се появява през 1953 г. и по някаква причина от компанията са сметнали, че най-добрият начин да покажат продукта си е като покажат пакетирани бебета.

По материал на Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ