нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

7 стартиращи бутона на вирусното съдържание: Част 1

Shutterstock

Блогър съм от повече от 10 години и все още откривам странни постове, които стават вирусни. Разбира се, ако можеш да обещаеш да направиш хората по-богати или по-проспериращи, имаш шансове да успееш. Рисковият капиталист Джеймс Куриър смята, че управляваният от него уебсайт Tickle.com, посветен на анализа на данни на своите 150 млн. потребители, за да разбере какво мотивира хората да споделят определени неща, е разбил кода на вирусното съдържание.

Изследванията на Tickle разкриват, че има 7 психологически „бутона“, които предизвикват хората да споделят.

Статут

Не е изненадващо, че хората искат да са от готините. Ако можеш да позиционираш това, което предлагаш, като „ексклузивно“ или „престижно“, тогава е много по-вероятно хората да искат да се асоциират с него, споделяйки го.

Но, и едно предупреждение от Куриър: „Статутът по природа е оскъден, защото показва йерархията ни в глутницата“, което означава, че „много малко продукти могат да постигнат достатъчно висок статут при лансиране, така че тактиката за недостиг работи“. Внушаването за ограничение на предложението, за недостиг, работи при отстъпките и ваучерите, които обичайно са в лимитиран брой или се предлагат за определено време.

Идентичност

Друга голяма причина хората да споделят неща е да защитят собствената си идентичност. Това е най-често срещано в социалните медии, но то работи за строго определени аспекти на идентичността.

Да си полезен

Ако убедите хората, че тяхната мрежа ще има полза от това да чуе за вашия по-евтин или по-добър продукт или услуга, те ще бъдат повече от щастливи да споделят вашето послание.

Успехът ви обаче зависи от това да улесните потребителите. „Ако можете да дадете на потребителите езика да изразят удобството от вашия продукт по ясен или убедителен начин, това може да увеличи с 10 пъти разгласяването от уста на уста“, обяснява Куриър.

Страх

Хората винаги са били развълнувани, когато става дума за опасност и това как да бъде избегната тя. Създайте концепцията си така и ще можете да се възползвате от естественото желание на човека да бъде в безопасност.

„Ранният растеж на Nextdoor идва от хората, които искат да знаят какво се случва в техния квартал и с какви заплахи могат да се сблъскат“, отбелязва Куриър за платформата Nextdoor, която обединява отделни квартали, в които всеки може да получи препоръки, да продава и купува предмети и други.

Очаквайте продължение!

По материал на Джесика Стилман за Inc.com

още от Маркетинг