Близо 7% ръст на рекламата в България прогнозира Dentsu. Дигиталните медии остават двигател на растежа

Близо 7% ръст на рекламата в България прогнозира Dentsu. Дигиталните медии остават двигател на растежа

Близо 7% ръст на рекламата в България прогнозира Dentsu. Дигиталните медии остават двигател на растежа

6,9% ръст на рекламата в България през 2019 г. очаква глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network. Това посочват данните в нов доклад на агенцията , с актуализирана прогноза за рекламния пазар в глобален план. 

В България темпът на нарастване на рекламните инвестиции се очаква да спада на годишна база, също както и по света - от от 9.1% през 2018 г. до 6.9% през 2019 г. Но той остава близо 2 пъти по-висок от глобалния, посочва докладът. 

3,8% ръст на рекламните инвестиции за 2019 се очаква да има в световен мащаб. 

В прогнозата на Dentsu за развитието на рекламния пазар в световен план се предвижда ръст от 3,8% на разходите за реклама през 2019 г., в сравнение с 4,1% през 2018 г. Въпреки забавянето на темпа на растеж, очакванията са индустрията да остане стабилна, а през 2020 г. да възстанови и ускори ръста си до 4.3%.

Дигиталните медии ще движат глобалните рекламни инвестиции през 2019 г. Запазва се тенденцията те да са основният двигател за растеж на инвестициите, както в световен мащаб, така и у нас. Предвижда се глобално те да нарастнат с 12% на годишна база и да достигнат 41% от общите рекламни инвестиции. На два пазара – Китай и Великобритания – дигиталните медии вече заемат над 60% от общите разходи, които компаниите там влагат в реклама.

У нас прогнозата е онлайн рекламата да бъде близо 1/4 от общите рекламни инвестиции през 2019 г, а делът в телевизия да достигне 53.8%. Тенденцията за постепенно и плавно преразпределение на разходите от ТВ към дигитални медии средно с 1 - 1,5% на година – най-вече към онлайн видео – ще остане валидна и през 2020 г., когато дигиталните инвестиции в реклама се очаква да достигнат дял от 27%.

През 2019 г. мобилната реклама и онлайн видеото се превръщат в основните двигатели на ръста на дигиталните медии. Прогнозата сочи, че близо 1/3 от глобалните онлайн инвестиции ще бъдат доставени през мобилна реклама, а в България за втора поредна година тя ще задмине разходите за дисплей, достигайки над 46% от общите дигитални иннвестиции. През 2020 г. се предвижда мобилната реклама да отхапе над 50% от онлайн разходите за реклама на пазара у нас.

НАЙ-ВАЖНИТЕ МЕДИЙНИ ТЕНДЕНЦИИ:

* Темпът на нарастване на разходите за реклама се очаква да се забави в сравнение с 2018 г, когато отбелязаният ръст беше 4.1%. Това е тенденция в 32 от 59-те изследвани пазара, но прогнозата е глобалният растеж отново да се ускори до 4.3% през 2020 г.

* Очаква се през 2019 г. телевизията да притежава малко над 1/3 от глобалните рекламни разходи – най-ниския дял, отбелязван досега от началото на прогнозните изследвания на пазара през 2000 г. до днес.

* Мобилната реклама остава най-бързо развиващият се сектор, с прогнозен ръст на годишна база от 19,2% в глобален мащаб през 2019 г.

ОЩЕ, вижте в илюстрациите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ