Брандове под карантина

Брандове под карантина

Брандове под карантина

Много от нас не бяха подготвени за коронавируса. Много от нас въобще не са преживявали пандемия, именно затова този урок по кризисна комуникация, който получаваме в момента, ще бъде труден, но и ценен и в бъдеще.

Точно в момент на бушуваща криза професионалистите ще се отличат от аматьорите, а за рекламодателите ще стане много очевидна причината, поради която плащат на агенциите висока сума за услугите им – те просто ги заслужават, защото си вършат работата безупречно.

Много от специалистите вероятно няма да спрат настоящите си комуникационни кампании, а ще продължат да се държат така, сякаш нищо не се е случило. Останалите обаче ще натиснат паузата. Клиенти може и да ви зададат въпроса „За какво ви плащам, след като нищо не правите?“, докато всъщност вие много добре знаете как да действате и оценявате кога трябва да говорите на аудиторията и кога – да бъдете тихи.

Стратегията означава да знаеш кога да мълчиш

Коронавирусът ще засегне всеки сектор, всяка индустрия, включително и маркетинга, пиара и социалните медии. Какво може да ни е от помощ, все пак брандът не може да запази мълчание завинаги?

В този момент трябва да разберем какви са потребителските нужди и емоции и да преценим дали въобще да се позиционираме.

Не опитвайте да откраднете новините около COVID-19 и да ги използвате във ваша полза, защото рискът да повредите на бранда си е много голям. Потребителите ще помнят всяко ваше действие в този толкова напрегнат момент.

Спрете насрочените постове в социалните мрежи и се пригответе да отговаряте на  въпроси, свързани с индустрията ви, които може да възникнат във връзка с пандемията.

Ето няколко идеи върху какво да се фокусирате повече в момента:

  • SEO стратегията ви;
  • Стратегията за социалните мрежи;
  • Качеството на пиар материалите;
  • Подобрения в уебсайта и др.

Вложете времето и в ресурсите си в нещо, което сте сигурни, че ще даде положителен резултат в тези особени времена. Бъдете ефективни и поставете бранда си под карантина, вместо да използвате ситуацията като маркетинг или пиар възможност. Една световна здравна криза не може да се разглежда като възможност.

Кристън Руби, главен изпълнителен директор на Ruby Media Group, за Ad Week

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ