Затвори

Изправени пред един различен потребител

Джеймс Куинси, главен изпълнителен директор на Coca-Cola. /Getty Images

Подобно на много други компании, и производителят на безалкохолни напитки Coca-Cola реши да пренасочи средствата си за маркетинг към други дейности. В интервю за CNBC главният изпълнителен директор, Джеймс Куинси споделя, че според него икономическите последици от извънредното положение тепърва ще се проявяват, а брандовете ще се сблъскат с един различен потребител. Ето и част от коментара му по темата за предаването “Squawk Box”.

„В много кратък срок през второто тримесечие решихме, че много от парите ще са похарчени неефективно и ресурсите бяха пренасочени в подпомагане на общността, похарчихме над 100 млн. долара в тази посока. Искахме да спрем рекламата – първо, защото не смятахме, че ще работи от финансова гледна точка и второ, сметнахме, че ще бъде игнорирана в сърцето на кризата, затова се оттеглихме драстично във второто тримесечие.

Гледайки към втората половина и 2021-ва, ще започнем да извършваме повече маркетинг дейности, ще видим някои промени в каналите, това, върху което ще се фокусираме, е къде е реактивирането. Ще инвестираме средства да помогнем за връщането на външните канали обратно, ще трябва да приемем, че след тази криза с вируса ще има икономическо въздействие. И ще има много по-голям фокус от страна на потребителите върху достъпността и занижаването на цените.

Затова маркетингът ни ще се промени по отношение на това къде рекламираме и какво опитваме да подкрепим, както и разбирането, че ще има друга реалност за потребителските харчове за известен период от време.

Ние и много други се фокусираме върху основните си брандове и основните размери на продуктите, за да накараме веригата на доставки да се движи в глобален мащаб. Това беше много важно по време на извънредното положение – да се уверим, че има достатъчно от продуктите ни по света.

Спонсорираме редица спортни събития, стадиони, концерти и т.н. Говорим с тях за това как смятат да се справят, как прилагат необходимите препоръки на властите, какво си представят, че ще правят по отношение на това дали ще провеждат събитията, или не, или ще ги проведат по различен начин и какво означава това за спонсорите. И ние, като много други спонсори, питаме каква е новата договорка, как ще съумеем да преминем заедно през това. Сигурен съм, че в дългосрочен план много от тях ще са фантастични и има много неща, които можем да направим заедно в партньорство, но трябва да бъдем заедно.

Това е нова реалност, всичко се разклати и трябва да приоритизираме къде парите, които харчим, ще са ефективни, така че смятам, че идват промени в следващите месеци, докато работим по проблемите.“

Източник: CNBC

още от Маркетинг