Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Да продаваш чувства, вместо продукти

Снимка: Pexels

Най-големият ми житейски зов за пробуждане дойде, когато менторът ми внезапно почина точно преди да се пенсионира. Всичко, за което той търпеливо беше чакал, за него никога нямаше да дойде. Това събуди нещо в мен. Осъзнах, че не искам никой да чувства, че трябва да чака до утре, за да живее днес.

Също като ментора ми, много хора оставят нещата, които обичат, за време, което не е гарантирано, че ще имат. Това ни кара да пренебрегваме малките неща и да пропускаме радостта на настоящия момент. Заех се с мисията да споделям тези чувства и начина на живот с клиентите си. Спрях да продавам продукти и вместо това се фокусирах над това чувство на щастие и радост.

Да продавам това чувство на потребителите се оказа изначално променящо за мен и ме накара да осъзная три силни ползи, които то може да донесе.

1. Емоциите дават потребителско изживяване, което ще разрасне бизнеса

В бизнеса има приливи и отливи, тенденциите на пазара се променят, променят се и желанията на потребителите, но емоциите са константа. Всички имаме еднакви основни емоционални желания – да се чувстваме приети, обичани, защитени и щастливи.

Променете мисленето за вашите стойностни продукти и започнете да гледате на тях като канали за продажба на емоции и опит. Използвайте потребителското изживяване за растеж.

Създайте изживяване, което създава много по-дълбока емоционална връзка и потребителите ще се свържат по-дълбоко с марката и бизнеса ви.

2. Никога няма да се чувствате блокирали

Не се ограничавайте до един-единствен продукт или пазарна ниша. Веднъж щом сте овладели изкуството на продукта и сте привлекли аудиторията в конкретна област, възможностите да се разширявате са безкрайни.

Amazon е перфектен пример за компания, която никога не блокира. Те споделят чувството за удобство. Трудно е да повярваш, че са започнали като бизнес за продажба на книги. С времето са се вслушали в нуждите на потребителите си и бавно са се разширили до бизнес, който предлага всичко.

Опциите са безкрайни, когато продавате и споделяте от емоционална гледна точка, вместо осезаема.

3. Отговорността да давате още ще ви държи бдителни

Веднъж щом клиентите започнат да купуват и да се наслаждават на емоцията, която продавате, ще искат още. Това поставя голяма отговорност върху нас да им даваме още и още щастие.

Да ви държат отговорни е чудесен начин да поддържате бизнеса стабилен и да търсите нови начини за растеж. Когато промених умствената си нагласа от мислене за продаване към това да давам на хората повече щастие и мир, всичко изведнъж имаше много повече значение. Бях способен да давам повече и да намирам нови начини да се покажа на хората, които разчитаха на мен.

В крайна сметка, на какво обръщате най-много внимание?

Не е на тениската, която сте купили, а как сте се чувствали. Да, всички имаме нужда от неща, но емоциите са това, което движи мислите, решенията и поведението ни. Емоциите движат нашите модели на купуване и покупателна сила.

Така че не се тревожете за продуктите, които продавате. Вместо това, преместете фокуса към начина, по който бизнесът ви кара хората да се чувстват.

Раж Джана, основател на JavaPresse Coffee Company, за Inc.com

още по темата
още от Маркетинг